کاهش زمان رسیدگی به پرونده‌های کارگری در کردستان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان از کاهش زمان رسیدگی به پرونده‌های کارگری در این استان به ۱۸ روز خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، فرزاد پیشکاری افزود: مدت زمان رسیدگی به شکایات و پرونده‌های کارگری در سالهای قبل ۱۲۰ روز بوده که سال گذشته به ۲۹ و امسال نیز به ۱۸ روز کاهش پیدا کرد.

وی با بیان اینکه در طول سال بیش از ۱۲ هزار پرونده در هیات‌های تشخیص و حل اختلاف برای احقاق حق کارگران بررسی می‌شود گفت: ۲۳ بازرس کار در طول سال بیش از ۱۹ هزار بازرسی از واحدهای صنعتی و تولیدی، کارخانجات، ابنیه و کارگاه‌های پر خطر برای صیانت از کارگران و حفظ ایمنی و بهداشت محیط انجام می‌دهند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان با بیان اینکه دولت سیزدهم توجه به کارگران را در دستور کار خود قرار داده است، ادامه داد: رویکرد دولت در کردستان رفع بیکاری، ایجاد اشتغال، رفع مشکلات واحدهای راکد، ‌ساخت مسکن و حفظ اشتغال های موجود است و در این زمینه از تمام ظرفیت‌های موجود استفاده خواهد کرد.

وی با بیان اینکه حمایت از سرمایه‌گذاران و کارآفرینان در جهت ایجاد اشتغال پایدار و بهبود وضعیت معیشتی کارگران انجام می‌شود گفت: اقدامات ویژه دولت مردمی و جامعه کارگران و کارفرمایان استان در حوزه های گوناگون کشاورزی، معادن، گردشگری و صنعت روزنه امیدواری روزافزون برای آغاز رونق و شکوفایی اقتصادی در کردستان را فراهم کرده است.

از پنجم تا یازدهم اردیبهشت به هفته کارگر نامگذاری شده است.

کد خبر: 70213

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 2 =