تحقق ۱۰۴ درصدی اشتغال در شهرستان ملارد

مدیر اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان ملارد از تحقق ۱۰۴ درصدی تعهد اشتغال در این شهرستان خبر داد و گفت: حدود ۴۵۸ شغل بیشتر از تعهد داده شده سال گذشته ایجاد شد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، حسن رحیمی در نخستین جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری با ارائه گزارشی از وضعیت اشتغال گفت: سال ۱۴۰۲ تعهد ایجاد اشتغال در شهرستان ملارد ۹ هزار و ۲۷۷ نفر تعیین شده بود که بنابر آمار منتشر شده در سامانه رصد در این سال برای ۹ هزار و ۷۳۵ نفر جویای کار در شهرستان ملارد اشتغال ایجاد شده یعنی بیش از تعهد، شغل ایجاد شده است که نشان از عزم جدی مسئولان دارد.

وی افزود: تعهد ایجاد اشتغال برای سال جاری برای این شهرستان ۱۱ هزار ۱۳۰ نفر است که امیدواریم با همکاری سایر دستگاه‌ها گام‌های بلندتری را برای ایجاد اشتغال برای جوانان و مردم شریف شهرستان ملارد برداریم.

این نشست با دستور کار ارائه گزارش عملکرد دستگاه‌های اجرایی درباره تعهد اشتغال ایجاد شده در سامانه رصد، ارائه گزارش تعداد پروانه‌های کسب و کار صادره، طرح‌های صنعتی و تولیدی، ارائه گزارش از وضعیت پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی به متقاضیان برگزار شد.

جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان به ریاست محمد امینی، سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری ملارد و با حضور اعضای این کارگروه در محل سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.

شهرستان ملارد بیش از ۵۰۰ واحد تولیدی و صنعتی دارد که عمدتا در شهرک صنعتی صفادشت و لکه صنعتی قبچاق مستقر هستند.

لکه صنعتی قبچاق با بیش از ۷۰ واحد تولیدی و صنعتی هم اکنون برای ۱۰ هزار نفر شغل ایجاد کرده است که با توجه به موقعیت مکانی حدفاصل دو بخش مرکزی و صفادشت و همچنین ظرفیت‌های موجود از قبیل واحدهای نیمه فعال و اراضی با کاربری صنعتی می‌تواند به قطب اقتصادی و تولیدی غرب استان تهران تبدیل شود.

شهرستان ملارد با حدود ۵۰۰ هزار نفر جمعیت از شمال با فردیس، از جنوب با دهستان جوقین، از شرق با شهریار و از غرب با ماهدشت و اشتهارد هم‌جوار است.

این شهرستان دارای دو بخش مرکزی و صفادشت، دو شهر ملارد و صفادشت، چهار دهستان به نام‌های دهستان ملارد شمالی، دهستان ملارد جنوبی، دهستان بی‌بی سکینه و دهستان اخترآباد و ۵۹ روستای دارای سکنه است.

کد خبر: 70214

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 5 =