آموزش مهارتی بیش از ۱۵ هزار کردستانی در سال گذشته

مدیرکل فنی و حرفه‌ای کردستان گفت: بیش از ۱۵ هزار کردستانی در سال گذشته آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در رشته‌های مورد نیاز بازار را در مراکز دولتی این سازمان فرا گرفتند.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایسنا، علی علوی در دیدار رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور با نماینده ولی فقیه در کردستان بیان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از فردا شاهد برگزاری همایش و گردهمایی سراسری مدیران ستادی و مدیران فنی و حرفه‌ای سراسر کشور در استان خواهیم بود.

وی افزود: سازمان فنی و حرفه‌ای در استان کردستان ۱۲ مرکز آموزش رسته‌های فنی‌وحرفه‌ای ثابت دارد. مراکز آموزشی بخش خصوصی از دیگر ظرفیت‌های اداره کل فنی و حرفه‌ای استان است که هر سال بخش قابل توجهی از علاقه‌مندان در رشته‌های مختلف را زیرپوشش آموزش‌های مختلف قرار می‌دهد.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای کردستان با بیان اینکه سال گذشته بر اساس آمار بیش از ۱۵ هزار نفر از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بهره‌مند شده‌اند گفت: حوزه‌ها و گروه‌های هدف فنی و حرفه‌ای در سطح استان زیاد است؛ ۱۷ گروه مختلف در سطح استان در مراکز آموزشی زیرپوشش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای قرار دارند.

وی بیان کرد: افراد در معرض آسیب‌های اجتماعی، دانش‌آموزان، سربازان، افراد دارای معلولیت، دانش‌آموختگان دانشگاهی، زنان سرپرست خانوار، کودکان کار و ...از دیگر جامعه هدف سازمان فنی و حرفه‌ای در سطح استان هستند.

علوی، با بیان اینکه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای تاثیر بسزایی در توسعه جامعه دارد، گفت: توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بر اساس نیاز بازار نقش مهمی در ایجاد اشتغال و رفع مشکل بیکاری و در نهایت رونق اقتصادی دارد.

وی ادامه داد: در سالی که از سوی مقام معظم رهبری با عنوان سال جهش تولید با مشارکت مردم نام‌گذاری شده نقش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در تحقق این شعار بسیار تأثیرگذار خواهد بود.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای کردستان گفت: در راستای تحقق شعار سال به دستور استاندار کردستان کارگروهی تشکیل شده که اداره کل فنی و حرفه‌ای استان عضو اصلی این کارگروه است و امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته شاهد تحقق این شعار باشیم.

کد خبر: 70270

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 1 =