بیش از ۱۵ هزار نفر تحت پوشش بیمه اختیاری تامین اجتماعی مازندران

مدیرکل تامین اجتماعی استان مازندران از ۱۵ هزار و ۴۴ نفر بیمه شده اختیاری در سال ۱۴۰۲ خبر داد که در درخواست غیرحضوری بیمه، رشد قابل ملاحظه‌ای را نشان می‌دهد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تامین اجتماعی استان مازندران، حسن فلاح با اشاره به طرح ۳۰۷۰ سازمان تامین اجتماعی گفت: در این طرح ۵۹ خدمت اصلی در سازمان غیرحضوری شد که انعقاد قرارداد بیمه اختیاری یکی از این خدمات است که در کنار امکان ثبت حضوری قرارداد، بصورت غیرحضوری نیز از طریق سامانه eservices قابل انجام است.

مدیرکل تامین اجتماعی مازندران با اشاره به آمار بیمه‌شدگان اختیاری استان ادامه داد: ۱۵ هزار و ۴۴ قرارداد بیمه اختیاری فعال داریم که از این تعداد ۴۴.۹ درصد قرارداد خود را بدون مراجعه به شعب تامین اجتماعی ثبت کرده و بیمه شده‌اند که رشد ۸.۱ درصدی را نسبت به سال ۱۴۰۱ نشان می دهد.

وی افزود: هدف سازمان تأمین اجتماعی کاهش مراجعات حضوری به شعب و تسهیل خدمات‌رسانی به ذی‌نفعان است که در این مسیر تلاش خواهیم کرد با آگاهی بخشی و آموزش لازم آمارها را افزایش دهیم.

فلاح با اعلام اینکه ۹۸ درصد بیمه‌شدگان اختیاری را آقایان تشکیل می‌دهند، گفت: با توجه به اهمیت بیمه برای تأمین آینده و کاهش دغدغه‌های دوران بازنشستگی باید اهمیت آن را برای زنان در جامعه تبیین کرد تا این قشر مهم و موثر جامعه نیز بیشتر از فواید بیمه و بازنشستگی برخوردار شوند.

کد خبر: 70283

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 4 =