بورس ۳۱ هزار واحد ریخت

 روز دوشنبه (۲۴ اردیبهشت‌ ماه) شاخص کل بورس با افت ۳۱ هزار واحدی در محدوده دو میلیون و ۱۶۱ هزار واحدی قرار گرفت.

به گزارش «آتیه آنلاین»، در سومین روز معاملاتی بازار سهام در هفته جاری شاخص کل بورس با کاهش ۳۱.۷۴۸ واحدی در محدوده دو میلیون و ۱۶۱ هزار واحدی قرار گرفت. شاخص کل هموزن نیز با کاهش ۱۲.۶۹۰ واحدی در محدوده ۷۱۶ هزار واحدی ایستاد.

همچنین امروز و در جریان داد و ستدهای بورس تهران، ۸.۴ میلیارد ورقه سهم طی ۳۷۹ هزار نوبت معاملاتی به ارزش بیش از ۵.۴ میلیارد تومان معامله شد و نمادهای صنایع ملی مس ایران، فولاد مبارکه اصفهان، صنایع پتروشیمی خلیج فارس، پالایش نفت اصفهان، بانک ملت و سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی بیشترین تاثیر منفی و نماد گروه مدیریت سرمایه گذاری امید و بیشترین تاثیر مثبت را بر روی شاخص کل بورس داشتند.

شاخص فرابورس نیز در معاملات امروز با افت ۴۶۱ واحدی در محدوده ۲۳ هزار واحدی قرار گرفت. در فرابورس نیز ۱۰.۶ میلیون ورقه اوراق بهادار طی ۱۸۳ هزار نوبت معاملاتی به ارزش بیش از ۷ هزار میلیارد تومان مورد داد و ستد قرار گرفت و نمادهای پلیمر آریا ساسول، بیمه پاسارگاد، پتروشیمی مارون، ایران خودرو دیزل، سرمایه‌گذاری سپهر صادرات، فولاد هرمزگان جنوب و سرمایه‌گذاری پارس آرین بیشترین تاثیر منفی و نماد برق و انرژی پیوندگستر پارس بیشترین تاثیر مثبت را بر روی شاخص فرابورس گذاشتند.

این درحالیست که روند کوتاه مدت شاخص کل و شاخص هم‌وزن نزولی است. امروز نمادهای کوچک و متوسط عرضه بیشتری به نسبت نمادهای شاخص‌ساز داشته‌اند. ارزش معاملات خرد هم عدد ۴۱۸۹ میلیارد تومان را به ثبت رسانده است که نسبت به میانگین هفتگی، ۶% افزایش داشته است. و نسبت به میانگین ماهانه، کاهش قابل توجهی نداشته است.

در یک هفته گذشته برآیند معاملات در بازار سهام، خروج نقدینگی حقیقی (فروش حقیقی به حقوقی) به ارزش ۱۰۸۸ میلیارد تومان را نشان می‌دهد. امروز نیز روند خروج نقدینگی حقیقی برای یازدهمین روز متوالی با ثبت رقم ۵۲۷ میلیارد تومان همچنان ادامه دارد. در یک هفته گذشته بر شدت خروج هم نسبت به میانگین ماهانه افزوده شده است.

برآیند معاملات صندوق‌های درآمد ثابت نیز در یک هفته گذشته حاکی از ۳۳۴ میلیارد تومان ورود نقدینگی حقیقی به این صندوق‌ها است. امروز نیز با ورود ۱۴ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی برای دومین روز متوالی به صندوق‌های درآمد ثابت، دریافت سود ثابت همچنان مورد استقبال حقیقی‌ها قرار دارد. این درحالی است که در یک هفته گذشته شیب ورود به این صندوق‌ها، نسبت به میانگین ماهانه در حال کاهش است.

ارزش صف‌های خرید ۵۸ میلیارد تومان است که کاهش ۲۸ میلیارد تومانی نسبت به میانگین هفتگی را نشان می‌دهد. این در حالی است که ارزش صف‌های فروش با افزایش ۱۴ میلیارد تومانی نسبت به میانگین هفتگی، در محدوده ۱۷۶ میلیارد تومان قرار دارد.

بیشترین ارزش معاملات را گروه خودرویی با ثبت رقم ۴۳۹ میلیارد تومان به خود اختصاص داده است. پس از آن گروه‌های فلزات اساسی با ارزش معاملات ۳۱۳ میلیارد تومان و انبوه سازی با ارزش معاملات ۲۶۵ میلیارد تومان قرار دارند.

گروه سایر واسطه‌گری‌ها با ارزش معاملات ۴۷ میلیارد تومان بیشترین ارزش معاملات را نسب به میانگین هفتگی داشته است. پس از آن گروه هتل با ارزش معاملات ۲۹ میلیارد تومان و گروه زراعت با ارزش معاملات ۴۸ میلیارد تومان قرار دارند.

کد خبر: 70673

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 7 =