تمرکز حوزه فرهنگی بر تشکیل شورای راهبردی شرکای اجتماعی است

محسن تقیانی، مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی گفت: یکی از اولویت‌ها برای تمرکز در حوزه فرهنگی سازمان تأمین ‌اجتماعی، تشکیل و اقدامات مربوط به شورای راهبردی شرکای اجتماعی است تا از این طریق علاوه بر تعامل بیشتر با این گروهها بر اجرای دقیق برنامه‌ها نیز برنامه‌ریزی درست و موثری داشته باشیم.

تقیانی در گفت‌وگو با آتیه آنلاین ادامه داد: این شورای راهبردی با حضور و مشارکت تشکل‌های قانونی بازنشستگی، کارفرمایی و کارگری فعالیت موثر و مطلوبی دارد. در واقع شورای راهبردی شرکای اجتماعی از سال گذشته در ستاد و استانهای مختلف آغاز به‌کار کرد. در این قالب جلسات متعددی در سال ۱۴۰۲ برگزار شد.

تقیانی افزود: سال‌ جاری در حوزه فعالیت این شورا به صورت جدی‌تر و مشخص‌تر به موضوعات مورد مطالبه شرکای اجتماعی سازمان تأمین‌اجتماعی ورود خواهیم کرد زیرا شرکای اجتماعی به عنوان صاحبان واقعی سازمان هستند و باید برای حل مشکلات موجود با استفاده از ظرفیت این شورا تمام توان خود را به کار گیریم.

نظارت شرکای اجتماعی بر واحدهای اجرایی تأمین اجتماعی

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی گفت: در این ارتباط، موضوعاتی نظیر نظارت شرکای اجتماعی بر واحدهای اجرایی سازمان تأمین ‌اجتماعی سراسر کشور مورد تمرکز شورای راهبردی شرکای اجتماعی خواهد بود.

او بیان کرد: همچنین در این ارتباط شرکای اجتماعی می‌توانند در صورت مشاهده مسائل مختلف در شعب و مراکز درمانی تأمین‌ اجتماعی، موارد مرتبط را به اطلاع سازمان برسانند.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه شورای راهبردی شرکای اجتماعی در سطح ملی و در سطح استانها در سراسر کشور برگزار می‌شود در همین راستا در ادارات کل تأمین اجتماعی استانهای مختلف این شورا تشکیل شده است و سال گذشته نیز به همین منظور ده‌ها جلسه در این زمینه برگزار شد.

تقیانی افزود: از آنجا که شرکای اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی در حوزه‌های کارگری، کارفرمایی و بازنشستگی دیدگاههای مختلفی در بخش‌های اجرایی و فعالیت‌های کاری خود دارند این شورای راهبردی مکانی مناسب برای بیان دیدگاهها و نظرات این گروهها به شمار می‌رود.

او همراهی و همکاری شرکای اجتماعی در بخش‌های مختلف را قابل توصیف دانست و گفت: براساس تصمیمات و مصوبات شورای راهبردی شرکای اجتماعی، برنامه‌ها و اقدامات موثری در این حوزه‌ها زمینه اجرایی پیدا خواهد کرد تا همه برنامه‌ها و مصوبات به سمت ایجاد رضایتمندی این گروه‌ها پیش رود.

بهره‌گیری از دیدگاههای مخاطبان در فرایندهای تصمیم‌سازی در شورای راهبردی

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی گفت: با هدف بهره‌گیری از دیدگاههای مخاطبان در فرایندهای تصمیم‌سازی و ایجاد زمینه‌های لازم برای اصلاح فعالیت‌ها و فرایندهای کاری در راستای ارتقای کمی و کیفی سطح خدمات حوزه‌های بیمه‌ای و درمانی و تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم شورای راهبردی شرکای اجتماعی تشکیل می‌شود.

او بیان کرد: توسعه و تقویت تعامل برای دستیابی به تفاهم در راستای اصل سه‌جانبه‌گرایی با تکیه بر خرد جمعی از اهداف اصلی تشکیل شورای راهبردی شرکای اجتماعی محسوب می‌شود که این موضوع نقطه عطفی برای همدلی بیشتر شرکای اجتماعی به عنوان صاحبان اصلی سازمان تأمین اجتماعی به حساب می‌آید.

تقیانی هدف اصلی برگزاری شورای راهبردی شرکای اجتماعی را توسعه گفت‌وگو میان سازمان تأمین اجتماعی با شرکای اجتماعی همچون بازنشستگان، کارگران و کارفرمایان و توسعه همکاری‌ها میان این سازمان با نمایندگان تشکل‌های صنفی دانست و گفت: این گفتمان‌ها سال گذشته ثمرات مطلوبی برای سازمان به دنبال داشته است.

به گفته وی، بنابراین برگزاری باکیفیت‌تر و توسعه آنها از اولویت‌های سازمان تأمین اجتماعی در سال جاری است تا با کمک شرکای اجتماعی، مساعدت و همراهی دولت، مجلس شورای اسلامی و دستگاههای مختلف و متولی بتوانیم به بهترین نحو به مردم و مخاطبان به ویژه بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران خدمات‌رسانی شود.

کد خبر: 70931

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 8 =