بورس دوباره به مدار صعودی بازگشت

 روز دوشنبه (۲۱ خرداد ماه) شاخص کل بورس با رشد ۱۶ هزار واحدی در محدوده دو میلیون و ۷۸ هزار واحدی قرار گرفت.

به گزارش «آتیه آنلاین»، در سومین روز معاملاتی بازار سهام در هفته جاری شاخص کل بورس با افزایش ۱۶.۱۹۴ واحدی در محدوده دو میلیون و ۷۸ هزار واحدی قرار گرفت. همچنین امروز شاخص کل هموزن نیز با رشد ۲.۵۸۴ هزار واحدی در محدوده ۶۷۵ هزار واحدی ایستاد.

در جریان داد و ستدهای بورس تهران، ۶.۶ میلیارد ورقه سهم طی ۱۸۳ هزار نوبت معاملاتی به ارزش بیش از ۴.۸ میلیارد تومان معامله شد و نمادهای فولاد مبارکه اصفهان، صنایع ملی مس ایران، بانک تجارت، پالایش نفت اصفهان، بانک ملت، سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین و سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی بیشترین تاثیر مثبت و نماد توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه بیشترین تاثیر منفی را بر روی شاخص کل بورس داشتند.

شاخص فرابورس نیز در معاملات امروز با رشد ۱۵۵ واحدی در محدوده ۲۲ هزار واحدی قرار گرفت. در فرابورس نیز ۸.۷ میلیون ورقه اوراق بهادار طی ۱۲۳ هزار نوبت معاملاتی به ارزش بیش از ۱۳ هزار میلیارد تومان مورد داد و ستد قرار گرفت و نمادهای پلیمر آریا ساسول، پتروشیمی تندگویان، پتروشیمی زاگرس، ایران‌خودرو دیزل و تجلی توسعه معادن بیشترین تاثیر مثبت و نماد گروه انتخاب الکترونیک آرمان بیشترین تاثیر منفی را بر روی شاخص فرابورس گذاشتند.

شاخص کل و شاخص هم‌وزن در نزدیکی مقاومت کوتاه مدت خود قرار دارند. در صورتی که این مقاومت‌ها شکسته نشود، روند کوتاه مدت آن ها نزولی خواهد بود. امروز نمادهای شاخص‌ساز تقاضای بیشتری به نسبت نمادهای کوچک و متوسط داشته‌اند.

ارزش معاملات خرد عدد ۲۹۳۵ میلیارد تومان را به ثبت رسانده است که نسبت به میانگین هفتگی، افزایش قابل توجهی نداشته است. اما نسبت به میانگین ماهانه، ۹ درصد کاهش داشته است. در یک هفته گذشته برآیند معاملات در بازار سهام، خروج نقدینگی حقیقی (فروش حقیقی به حقوقی) به ارزش ۱۸۲۸ میلیارد تومان را نشان می‌دهد. اما امروز ۱۲۲ میلیارد تومان ورود نقدینگی انجام شده است.

برآیند معاملات صندوق‌های درآمد ثابت نیز در یک هفته گذشته حاکی از ۹۹۶ میلیارد تومان ورود نقدینگی حقیقی به این صندوق‌ها است. اما صندوق‌های درآمد ثابت امروز شاهد ۱۲۳ میلیارد تومان خروج نقدینگی بوده‌اند.

ارزش صف‌های خرید ۴۵۶ میلیارد تومان است که نسبت به میانگین هفتگی ۱۸۵ میلیارد تومان افزایش داشته است. از سوی دیگر ارزش صف‌های فروش با کاهش ۲۱۲ میلیارد تومانی نسبت به میانگین هفتگی، در محدوده ۲۷۱ میلیارد تومان قرار دارد.

بیشترین ارزش معاملات را گروه بانکی با ثبت رقم ۲۶۳ میلیارد تومان به خود اختصاص داده است. پس از آن گروه‌های فلزات اساسی با ارزش معاملات ۲۰۹ میلیارد تومان و انبوه‌سازی با ارزش معاملات ۱۷۳ میلیارد تومان قرار دارند.

گروه محصولات فلزی با ارزش معاملات ۴۰ میلیارد تومان بیشترین ارزش معاملات را نسب به میانگین هفتگی داشته است. پس از آن گروه زراعت با ارزش معاملات ۷۶ میلیارد تومان و گروه کاشی و سرامیک با ارزش معاملات ۱۸ میلیارد تومان قرار دارند.

کد خبر: 71412

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 5 =