امسال موفق‌ترین سال مدیریت تامین اجتماعی در کشور بود

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی گفت: مدیریت سازمان تامین اجتماعی در سال ۹۹ که با کرونا زندگی کردیم، بهترین و موفق‌ترین عملکرد را داشت.

به گزارش آتیه‌آنلاین، علی جهانی، مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی معاونت فرهنگی، اجتماعی و امور استان‌های سازمان تامین اجتماعی در حاشیه بازدید از موسسه فرهنگی رسانه‌ای آهنگ‌آتیه با بیان اینکه اگر نتوانیم نگاه مثبت و توسعه‌یافته مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی را عملیاتی و تفهیم کنیم در حق این سازمان جفا کرده‌ایم، اظهار داشت: راز پیشرفت یک سازمان وجود مدیران ارتباطی است. مدیرانی که مباحث فرهنگی و اجتماعی را دانسته و در کنار درک جامعه شناسی سازمان؛ به رسانه اهمیت بدهند. هر جایی از این دریچه ورود کرده‌ایم سازمان موفق بوده است. سازمان و ارگانی که به مباحث رسانه‌ای و فرهنگی شناختی نداشته و توجهی نکند، دچار بحران درونی خواهد شد. همگرایی و هماهنگی و انسجام در رسانه‌های فرهنگی باید اولویت اول هر سازمان باشد تا بتواند به آن‌چیزی که مدیریت آن و مخاطبان نیاز دارند، بپردازد. توسعه فرهنگی و ارتباط جمعی یک سازمان به همفکری، خردجمعی و انسجام رسانه‌های آن بستگی دارد.

نگاه نرم‌افزاری به رسانه می‌تواند همگرایی را شکل دهد

وی با بیان اینکه نگاه مدیریت سازمان تامین اجتماعی، نگاهی چندبعدی و توسعه یافته است، افزود: سازمان تامین اجتماعی ۴۵ میلیون از جمعیت ایران را تحت پوشش خود دارد و اگر این تعداد مخاطبین بالقوه ما به شمار می‌آیند، باید بدانیم که نیاز اساسی آنها دانستن اقدامات این سازمان است.

جهانی ادامه داد: نگاه نرم‌افزاری به رسانه می‌تواند به گفتمان عمومی و همگرایی شکل داده و فهم سازمانی ایجاد کند. رسانه کانون گفتمان و بسترسازی اصلاح پارمتریک است. رسانه در ابتدا یک فهم را ایجاد کرده و سوتفاهمات و برداشت‌ها را رفع و رویه یکسانی را در ذهن افکار عمومی شکل می‌دهد و ذهن را برای پذیرش‌های بعدی آماده می‌کند.

تدوین نقشه راه ارتباط با مخاطبان

وی ادامه داد: برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی زیادی با توجه به مخاطبان‌مان در نظر داریم. در ۳ مقطع؛ کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت برنامه‌ریزی‌هایی انجام دادیم. در هر یک از این مقاطع شرح وظایف و تعاریفی تعیین کردیم که این برنامه‌ریزی‌ها شامل برنامه‌های فرهنگی، اجتماعی، ارتباطی و پژوهشی بود که در هر سه حوزه کارفرمایی و سازمان‌ها، بیمه‌شدگان وکارگران، مستمری‌بگیران و بازنشستگان برنامه‌ریزی‌هایی انجام داده‌ایم. یک چارچوب مشخص را تعریف کرده‌ایم که در صورت تایید مدیریت سازمان، می‌توانیم با خیال راحت در راستای اهداف سازمان و اقداماتی که صورت گرفته، اقدامات مهمی به سرانجام برسانیم.

جهانی بیان کرد: در حوزه مخاطبین حدود ۴۰ محور اساسی را استخراج کردیم که متناسب با کارکردهای حوزه‌های بیمه‌ای، درمانی، اقتصادی و بانکی برنامه‌ریزی‌ و هدف‌گذاری انجام داده‌ایم که در صورت اجرایی کردن برنامه عملیاتی جامع خود، عملا نقشه راه خواهیم داشت که بتوانیم به اهدافمان برسیم.

انسجام و هماهنگی بین صنایع فرهنگی سازمان از اهداف ما است

وی تسریع کرد: یکی از اهداف‌ ما ایجاد انسجام و هماهنگی بین صنایع فرهنگی سازمان است. یکی از محورهایی که ما داریم، ارتباط معنادار، سازمان‌یافته، الکترونیک، مجازی و حضوری با تشکل ها و افکار عمومی است. این تشکل ها و انجمن‌ها کانال ارتباطی بین مخاطبین و مجموعه ما هستند و می‌توانند پایگاهی برای بیان درخواست‌ها، نظرات و نیازهای مخاطبین ما باشند.

مدیر کل امور فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی خاطرنشان کرد: برای اولین‌بار نظام بودجه‌بندی را به سمتی که بیشتر موضوعات پژوهشی، مطالعاتی، عملیاتی و متناسب با نیازهای اساسی سازمان هستند هدایت کردیم. در این راستا، محورهایی را تعریف کردیم که بتوانیم رضایت، مقبولیت، مشروعیت، محبوبیت و اعتبار را در بدنه شرکای اجتماعی و مخاطبین‌مان تقویت کنیم از طرفی نیز فعالیت‌هایی در خصوص معرفی سازمان انجام دادیم.

جهانی گفت: کار رسانه هزینه‌بر است و کیفیت نیز تابع همین هزینه‌ای است که پیاده می‌کنیم. پس بایستی با برنامه‌ریزی بودجه لازم را جذب کنیم تا بتوانیم پروژه‌های مدنظرمان را اجرایی کنیم. وی ادامه داد: ما به تغییرات کاربردی نیاز داریم به همین دلیل در حوزه پژوهشی، ارتباطی، فرهنگی و اجتماعی نیز به سمتی حرکت میکنیم که افراد در حوزه‌های تخصصی سازمان ورود کرده و تولید محتوا داشته باشند. چنانچه متناسب با محورهایی که اندیشیده شده تولیدمحتوا کنیم، می‌توانیم پاسخگوی نیاز اطلاعاتی و خبری سازمان باشیم. باید موارد و موضوعاتی را تولید کنیم که برخواسته از نیازها و خواست سازمان و مخاطبین عام باشد.

جهانی تشریح کرد: با فعال کردن کمیته خبر و اطلاع‌رسانی، علیرغم آموزش، درصدد ایجاد چارچوب برای تولید محتوا هستیم و بر این اساس، تولیدمحتوا ارزش‌یابی و امتیاز بندی می‌شود. از طرفی هسته‌های مختلف مطالعاتی و برنامه‌ریزی را تشکیل میدهیم. چنانچه مدیریت رسانه، مدیریت ارتباطی و فرهنگی بر سازمان حاکم شود، اجرای سیاست‌های برجسته دکتر سالاری تقویت شده و عملکرد وی و سازمان آنگونه که مد نظر است، نشان داده خواهد شد. چنانچه نتوانیم نگاه مثبت، موثر و توسعه یافته مدیرعامل را عملیاتی و تفهیم کنیم، جفا در حق سازمان خواهد بود.

وی تاکید کرد: در شرایط فعلی کرونایی که بسیاری‌ از فعالیت‌ها محدود شده است ما نیز همانند اغلب ارگان‌ها به صورت مجازی امورات را پیگیری کردیم و به این سمت رفتیم که ۴ گروه ارتباطی را در ۴ حوزه برجسته سازمانی صنوف، کارفرمایان، بازنشستگان و کارگران را در فصای مجازی تعریف کنیم.   در طول این ۳ هفته‌ای که این گفتمان را شکل دادیم متخصصین را به سمت بخش‌های مرتبط تولید محتوایی هدایت کردیم. از طرفی ارتباط ویدیو کنفرانسی را با همه استان‌ها برقرار کردیم و به صورت هفتگی از این طریق با مدیران سازمان در استان‌ها، مدیران کارفرمایان، نماینده بازنشسته‌گان و... جلساتی تشکیل، مشکلاتشان بررسی و گزارش را خدمت معاونت محترم فرهنگی، اجتماعی و امور استانها و مدیر عامل محترم سازمان ارائه کرده ایم و به دنبال رفع مشکلات جامعه هدف هستیم.

وی افزود: در ایام کرونایی، سازمان تامین اجتماعی با نگاه حمایتی و توسعه محور، بسته حمایتی تهیه کرد. در بسته حمایتی که توسط سازمان به استان‌ها ابلاغ شد در حوزه بیمه‌شدگان برون سازمانی حدود یک میلیون کارگر، حدودا ۶ تا ۸ ماه بیمه بیکاری دریافت کردند که در مجموع این رقم، رقم بالا و قابل توجهی می‌شود. در حوزه کارفرمایی نیز در بازه زمانی یکساله پرداخت حق بیمه را امحال کردیم. در خصوص متناسب سازی حقوق بازنشستگان باید توجه کرد که سازمان تامین اجتماعی حدود ۲۱ هزار میلیارد تومان از منابع خود و بدون حمایت دولت در این بخش هزینه کرد. امسال موفق‌ترین سال مدیریت سازمان بود در حالی که سال بسیار بحرانی بود، توانستیم آن را به خوبی مدیریت و کنترل کنیم.

باوجود کرونا؛ مدیریت تامین اجتماعی خوش درخشید

جهانی تاکید کرد: مدیریت سازمان تامین اجتماعی در سالی که با کرونا روبرو بودیم بهترین و موفق‌ترین سال عملکردی را از خود نشان داد. با تدابیر اندیشیده شده بسیاری از تهدیدها به فرصت تبدیل شد. چنانچه قرار بر اجرای عدالت است دولت بایستی سهم خود از متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان را پرداخت کند و حداقل ۹۰ هزار میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰ بابت طرح متناسب سازی از منابع دولتی و عمومی و بودجه بندی به سازمان تامین اجتماعی اختصاص نماید.

جهانی  در پایان خاطرنشان کرد: در دوران کرونا استانداردترین مراکز درمانی در کشور، مراکز سازمان تامین اجتماعی بودند و در ایام کرونا بسیاری از  کارکنان و کارمندان در مراکز بهداشتی، بیمارستانی و حتی بانک رفاه ما دچار بیماری ناشی از کرونا شدند و تعدادی از همکاران عزیز این سازمان در راه خدمت شهید شدند.

وی در پاسخ به این سوال که عمده فعالیت های فرهنگی در نظر گرفته شده برای قشر عظیم مخاطبان این سازمان توسط معاونت فرهنگی و اداره کل چیست، بیان داشت: مخاطب شناسی، مخاطب سنجی و مخاطب محوری و شناسایی نیازها و هدف گذاری علائق مخاطبان برای برقراری ارتباط اثر بخش ضروری می باشد و در جهت تحقق اهداف سیاستها، راهبردها و برنامه های فرهنگی، اجتماعی و ارتباطی سازمان برنامه های عملیاتی و طرحها و پروژه های اثر بخش را در دستور کار داریم.

گفت‌وگو: فریبا کرمی

کد خبر: 7284

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 1 =