اکران نوروزی به شرط بسته حمایتی

اگر کرونا دوباره خیز برندارد، هشت فیلم سینمایی متقاضی اکران در نوروز ۱۴۰۰ هستند.

به گزارش آتیه آنلاین، امسال سال سینما نبود، ویروس کرونا این صنعت را  نه تنها در ایران بلکه در سراسر جهان زمین‌گیر کرد. سینما که در سال اخیر به دلیل بحران جهانی کرونا و متعاقب آن تعطیلی سینماها و عدم اکران بسیاری از فیلم ها چالشی بی سابقه را تجربه کرد، امیدوار است که در سال جدید با غلبه بر کرونا و بازگشت به زندگی عادی، فیلم دیدن تماشاگران روال عادی و طبیعی‌اش را دوباره از سر بگیرد و بسیاری از آثار سینمایی که بواسطه شیوع ویروس کرونا فرصت اکران نیافتند، امیدوارند در سال جدید بر پرده بزرگ سینما دیده شوند.

سال گذشته هم‌زمان با اکران نوروزی، سینماها تعطیل شد و اندک آثاری که اکران شدند نیز با اقبال خوبی از سوی مخاطبان روبه‌رو نشدند و به فروش اندک گیشه راضی و تسلیم شرایط موجود شدند؛ اما به نظر می رسد که اکران نوروزی ۱۴۰۰ احتمالا تعطیلی سال قبل را تجربه نمی‌کند. اگرچه هنوز هم  ترکیب فیلم‌هایی که قرار است در ایام نوروز روی پرده بروند، در پرده ابهام است.

البته با پایان جشنواره فیلم فجر نام فیلم‌های زیادی به‌عنوان گزینه های اکران نوروزی مطرح شده است که به گفته مرتضی شایسته دبیر شورای صنفی نمایش، شایعات منتشرشده درباره اکران نوروزی هشت فیلم تا حدودی درست است و احتمال اکران این آثار وجود دارد. فیلم‌هایی مانند «بی‌همه ‌چیز» به کارگردانی محسن قرائی، «ابلق» به کارگردانی نرگس آبیار، «دینامیت» به کارگردانی مسعود اطیابی، «لاله» به کارگردانی اسدالله نیک‌نژاد، «چپ، راست» ساخته حامد محمدی و «درخت گردو» و «شیشلیک» به کارگردانی محمدحسین مهدویان جزو این فهرست هستند. با این‌ حال، هنوز چیزی قطعی نیست و فهرست دقیق آثار هفته بعد بررسی و اعلام خواهد شد.

محمدرضا صابری، دبیر و سخنگوی انجمن سینماداران در این زمینه به مهر گفته: در صورت توافق سینماداران و پخش‌کنندگان فیلم‌هایی که نامشان آمد، از هفته آینده به‌عنوان فیلم‌های نوروز ۱۴۰۰ روی پرده سینماها خواهند رفت. همچنین قرار است جلسه‌ای با آقای انتظامی داشته باشیم تا بسته حمایتی برای فیلم‌های اکران نوروزی در نظر گرفته شود، چرا که بسته حمایتی مورد نظر تا پایان اسفندماه در نظر گرفته شده بود.

با این حال به نظر می رسد صاحبان فیلم‌ها با شرایط موجود چندان تمایلی به نمایش فیلم‌هایشان در نوروز ۱۴۰۰ ندارند. در صورتی که با توجه به تعطیلی‌های مداوم سال گذشته سینماها، فیلم‌های زیادی در صف اکران قرار دارند. فقط حدود ۲۰ فیلم از جشنواره سال ۹۸ مانده‌اند که هنوز فرصتی برای اکران نیافته‌اند، که به این تعداد باید ۶۲ فیلم حائز شرکت در جشنواره فجر امسال را هم اضافه کرد و با حساب دیگر فیلم‌هایی که تولیدشان تا جشنواره تمام نشد، حدود ۳۰۰ فیلمی در صف اکران هستند.

این شرایط در حالی رقم می‌خورد که آمار سینما رفتن در میان مردم آنقدر پایین است که نمی‌توان انتظار داشت حتی در اکران پرحجم فیلم‌ها، استقبالی از آن‌ها صورت بگیرد.

کد خبر: 9264

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 12 =