دغدغه نمایندگان، پرداخت مطالبات تامین‌اجتماعی و برگرداندن حق‌الناس است

عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی معتقد است مطالبات تامین‌اجتماعی دارایی بازنشستگان و حق‌الناس است و باید این مبالغ برگردانده شود.

عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار آتیه‌آنلاین اظهار داشت: کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۰ پس از بررسی مطالبات تامین اجتماعی از دولت تصمیم گرفت مبلغ ۹۰ هزار میلیارد تومان از این بدهی را جهت رد دیون دولت به سازمان تصویب کند. 

فرهاد طهماسبی افزود: دولت توان پرداخت بدهی تامین اجتماعی را نداشته و یا نمی‌خواهد مبلغ را بازگرداند، مشخص نیست. آنچه در این میان اهمیت دارد این است که طلب تامین اجتماعی حق ذی‌نفعان و قشر بازنشسته بوده و حق قانونی آنها استفاده از دارایی‌های خود می‌باشد. 

عضو کمیسیون صنایع و معادن با بیان اینکه مطالبات سازمان تامین‌اجتماعی بسیار بیشتر از مبلغ تصویب شده کمیسیون تلفیق است، ادامه داد: ما تلاش کردیم در کمیسیون تلفیق بخشی را جهت پرداخت بدهی دولت به سازمان تصویب کنیم تا تامین‌اجتماعی بتواند حقوق دریافتی بازنشستگان خود را ترمیم کند. 

وی ادامه داد: بازنشسته تامین‌اجتماعی با دریافتی دو میلیون تومان در ماه و در شرایطی که حتی دیگر توان کار کردن ندارد، نمی‌تواند شرایط اقتصادی و تورم حال حاضر کشور را تحمل کند و زندگی برایش بسیار مشکل است. 

طهماسبی تصریح کرد: دولت هر ساله در دریافتی‌های کشوری ترمیم‌هایی لحاظ می‌کند. با وجود اینکه با این مبالغ گذران زندگی سخت است اما دریافتی کشوری و لشکری‌ها نسبت به بازنشسته تامین‌اجتماعی به مراتب بهتر است. 

وی از تلاش نمایندگان کمیسیون تلفیق برای تصویب ۹۰ هزار میلیارد تومان پرداخت دیون دولت به سازمان خبر داد و افزود: دغدغه نمایندگان قابل تحمل‌تر کردن گرانی و تورم موجود در کشور برای مردم است. امید داریم این مصوبه در صحن رای آورده تا تامین‌اجتماعی بتواند حقوق بازنشستگان خود را ارتقاء داده و ترمیم کند. 

وی با بیان اینکه کمیسیون تلفیق وظیفه خود را با تصویب این مبلغ انجام داده است؛ بیان داشت: تامین‌اجتماعی مطالبات زیادی دارد. مطالباتی که دارایی بازنشستگان و حق‌الناس بوده و دولت باید این مبالغ را به صاحبان اصلی خود برگرداند.

نماینده مردم نی‌ریز و استهبان استان فارس گفت: مبلغ مصوب شده، می‌تواند شرایط دریافتی‌ها را متحول کرده و بسیاری از مشکلات را مرتفع کند. آنچه واقعیت است تلاش برای احقاق حق بازنشستگان و بازگرداندن حق آنهاست. امید دارم در مجلس شورای اسلامی که عقاید و آرا مختلف گرد هم آمده‌اند این طرح مصوب شده و تحولی در ترمیم پرداختی بازنشستگان شاهد باشیم.

کد خبر: 10185

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =