لیگ برتر والیبال در یک قدمی ایستگاه پایانی

رقابت‌های لیگ برتر والیبال ایران به روزهای حساس و پایانی خود نزدیک شده است و چهار تیم برای تصاحب جام قهرمانی نبرد خود را آغاز کرده اند.

به گزارش آتیه آنلاین، مسابقات لیگ برتر والیبال ایران که از چهار ماه قبل به طور فشرده و متمرکز و به میزبانی تهران آغاز شده بود، این روزها در مرحله نیمه نهایی خود پیگیری می شود. چهار تیم شهرداری ارومیه، هراز آمل، فولاد سیرجان و فولاد مبارکه سپاهان موفق شدند پس از حضور در پلی آف و عبور از مرحله یک چهارم نهایی به نیمه نهایی راه پیدا کنند تا رقابت برای کسب جام قهرمانی بین این چهار تیم در چارچوب مرحله نیمه نهایی آغاز شود.

در آغاز مرحله نیمه نهایی لیگ برتر والیبال، دو دیدار برگزار شد. این دو دیدار که نبرد برای فینالیست شدن  به شمار می رفت، در شرایطی با برتری شهرداری ارومیه و همچنین تیم فولاد سیرجان آغاز شد که این دو تیم برای اینکه بتوانند در دیدار نهایی لیگ برتر حریف یکدیگر شوند، به یک پیروزی دیگر نیاز دارند. اما آنچه واضح است این است که دو تیم بازنده روز نخست نیمه نهایی یعنی هراز آمل و فولاد مبارکه سپاهان به این سادگی ها در دیدار دوم تن به شکست نخواهند داد  و انگیزه شان برای پیروزی بیشتر خواهد بود تا بتوانند با کسب یک پیروزی، نمایان کردن فینالیست را به بازی سوم بکشانند. اما در بازی های روز نخست مرحله نیمه نهایی لیگ برتر والیبال ایران چه گذشت؟

**سپاهان ناباورانه مغلوب سیرجان شد!

در نخستین بازی مرحله نیمه نهایی لیگ برتر والیبال تیم‌های فولاد سپاهان و فولاد سیرجان  در سالن فدراسیون مقابل هم صف آرایی کردند. دو تیم سپاهان و سیرجان که از ابتدای فصل با هم رقابت تنگاتنگ برای صدرنشینی داشتند، در شرایطی به مصاف هم رفتند که دو مربی جوان دو تیم یعنی محمدرضا تندروان و رحمان محمدی راد هر دو به پیروزی در این دیدار فکر می کردند و صحبت هایشان پیش از بازی نشان از این داشت که هر کدام تیم خود را برنده می دانستند. فولاد سیرجان به نوعی پدیده لیگ برتر والیبال به شمار می رفت اما در هفته های پایانی مرحله مقدماتی متحمل چند شکست شد و این شکست ها موجب شد این تیم با افتی موقتی مواجه شد. سپاهان اما در تمام طول فصل جاری قدرت خود را حفظ کرد و مقتدرانه به نیمه نهایی رسید. با تمام این تفاسیر و در حالی که به نظر می رسید سپاهان برنده این نبرد شود ، اما شاگردان محمدرضا تندروان در تیم فولاد سیرجان به راحتی و با نتیجه ۳ بر صفر از سد سپاهان عبور کرده و به یک برد دلچسب و مهم دست پیدا کردند. 

 محمدرضا تندروان پس از پیروزی ۳ بر صفر تیم والیبال فولاد سیرجان مقابل سپاهان در مرحله نیمه نهایی رقابت های لیگ برتر باشگاه های کشور اظهار داشت: بازی قابل احترامی برای ما بود، چون با تیمی بازی داشتیم که مدت زیادی در صدر جدول قرار داشت. پیش از بازی امروز و پس از پیروزی مقابل سایپا تاکید داشتیم که ریکاوری خوبی داشته باشیم و دچار غرور نشویم. خوشبختانه این اتفاق افتاد و امروز نتیجه این کار را گرفتیم. فکر می کنم در شرایط کنونی حق نداریم بیشتر از یک دقیقه خوشحالی کنیم، چون بازی برگشت هم در راه است. سپاهانی ها امروز در ست سوم می توانستند برنده باشند و کار به ست چهارم برسد.  باید روی تیم خود بیشتر کار کنیم تا بازیکن جایگزینی که وارد زمین می شود تاثیر زیادی روی روند عملکردی تیم نداشته باشد. تا بازی شروع بازی برگشت باید روی این موضوع کار کنیم، چون تمام بازیکنان سپاهان  با کیفیت هستند و هر بازیکنی وارد زمین شد تحت تاثیر شرایط قرار نگرفت، چون آنها باکیفیت و با تجربه هستند. 

رحمان محمدی راد نیز ارزیابی خود از شکست مقابل سبرجان را اینگونه بیان کرد: به تیم سیرجان تبریک و خداقوت به شاگردان خودم می گویم. غیر از ست سوم از بازی تیمم رضایت ندارم؛ در ست سوم توانستیم حمله اول خود را به امتیاز تبدیل کنیم و روندمان بهتر شد. در شروع مسابقه و در ست دوم در این بخش اصلاً عملکرد خوبی نداشتیم. توقع خودم از تیمم خیلی بیشتر بود و دلم می خواست بازی بهتری انجام دهیم، چون در بازی های قبلی عملکرد خوبی داشتیم، اما این اتفاق رخ نداد. بخشی از این اتفاق به دلیل عملکرد ضعیف خودمان بود و بخشی هم به دلیل بازی خوب تیم حریف که در لحظات حساس برخی از بازیکنان آنها خوب ظاهر شدند.

**شکست میلیمتری هراز آمل در نبرد با شهرداری ارومیه

دومین بازی مرحله نیمه نهایی لیگ برتر والیبال ایران، دیداری که بین دو تیم شهرداری ارومیه و هراز آمل برگزار شد، از جذابیت بیشتری نسبت به بازی نخست این مرحله برخوردار بود. دیداری که پنج ست به طول انجامید و در نهایت این تیم شهرداری ارومیه بود که توانست ست آخر را به سود خود تمام کرده و برنده دیدار مقابل هراز آمل شود. فرهاد قائمی ملی پوش تیم والیبال هراز آمل در اواسط ست پنجم به شدت از ناحیه کمر دچار آسیب دیدگی شد و با برانکارد زمین مسابقه را ترک کرد. از آنجایی که فرهاد قائمی مهره تاثیرگذاری تیمش بود، عدم حضورش به هراز آمل ضربه زد و موجب شکست این تیم در دیدار نخست نیمه نهایی شد. 

 پیمان اکبری پس از پیروزی ۳ بر ۲ تیم والیبال شهرداری ارومیه مقابل هراز آمل  اظهار داشت: بازی خیلی سختی بود. تیم آمل بسیار خوب است و بازیکنان باتجربه ای دارد. ضمن اینکه سایر نفراتش هم جوان و باانگیزه هستند. ما هم تیم خوبی هستیم.بازی سنگینی بود و هر دو تیم عملکرد خوبی داشتند. به هر دو تیم تبریک و خسته نباشید می گویم. به شاگردانم گفته بودم که بازی رفت و برگشت در مرحله مقدماتی با هراز را فراموش کنند. شاید امروز فکر کردیم که می توانیم راحت به پیروزی برسیم، اما باید بدانیم هر بازی شرایط خاص خودش را دارد. در مجموع خوشحالم از اینکه شاگردانم تا آخر بازی جنگیدند و در نهایت برنده شدند. باید تیمی بازی کنیم. شریفی نیم فصل اول در تیم ما حضور داشت و هماهنگی نسبی با سایر بازیکنان داشت. همه شاگردانم تلاش کردند تا امروز به پیروزی برسیم. روی مباحث فردی صحبت نمی کنم و به نظرم باید روی کارهای تیمی تمرکز کنیم.

بهروز عطایی که تیمش در این دیدار مغلوب شده بود، درباره این بازی گفت: بازی خیلی سختی بود. پیش بینی هم می کردیم که شرایط اینگونه باشد. به هر حال مرحله نیمه نهایی است و تیم ها با شناخت کاملی از هم وارد میدان می شوند. با یکی از مدعیان اصلی قهرمانی بازی داشتیم. شاگردانم در دو ست اول به دلیل عدم خودباوری شرایط خوبی نداشتند، چون دو بار هم با نتیجه ۳ بر صفر مغلوب حریف شده بودیم. بی دقتی و کم توجهی موجب شد تا با حداقل امتیاز مغلوب حریف شویم. در ست سوم شاگردانم احساس کردند توانایی غلبه بر حریف را دارند. ست پنجم ست استفاده از فرصت ها است و از شرایط به خوبی بهره نبردیم. باید بازی امروز را فراموش می کنیم و برای بازی بعدی آماده شویم. قائمی از بازیکنان تاثیرگذار است، اما دچار گرفتگی کمر شد. امروز رضا قرا را هم در اختیار نداشتیم. وقتی دو بازیکن کلیدی را در اختیار نداشته باشیم طبیعی است که نتوانیم اهداف خود را در زمین پیاده کنیم.باید سعی کنیم در فشار زیاد هم خود را کنترل کنیم. اگر قرار باشد به عنوان مربی نتوانم در شرایط سخت خود را کنترل کنم تفاوتی با سایرین ندارم، چون به هر حال جز نمادهای اخلاقی هستیم. مصطفی وند هم بازیکن بسیار خوب و مودبی است و احتمالاً سوتفاهم ایجاد شده بود.

کد خبر: 10210

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 12 =