تعیین حداقل دستمزد احتمالا در هفته آینده

دومین جلسه شورای عالی کار با حضور معاون روابط کار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، نمایندگان کارفرمایان، کارگران و نمایندگان دولت روز گذشته با بررسی و مطرح شدن اعداد و ارقام مختلف در خصوص افزایش دستمزد ۱۴۰۰ کارگران، در فضایی دوستانه و مثبت برگزار شد.

به گزارش آتیه آنلاین، دویست و نود و ششمین نشست شورای عالی کار و دومین نشست تعیین حقوق و دستمزد ۱۴۰۰ پس از سه ساعت مذاکره با رویکرد مثبت و توافقی به پایان رسید.

گفتنی است که در این جلسه افزایش دستمزد ۳۳ درصدی از طرف کارفرمایان و افزایش حداقل یک میلیون و ۹۵۵ هزار تومان نیز از طرف نمایندگان کارگران مطرح شد.

آیت اسدی به عنوان یکی از اعضای نمایندگان کارگران در جلسه شورای عالی کار می‌گوید: در این جلسه هیچ درصدی ارائه نکردیم. نرخ تورم بر اساس گزارش مرکز آمار ایران در سال منتهی به پایان بهمن امسال ۳۴.۲ درصد بوده و قرار شد طی یک نامه کتبی نرخ تورم از مرکز آمار ایران و بانک مرکزی دریافت شود و مبنای مذاکرات جلسات آینده شورای عالی کار قرار گیرد.

علی خدایی، نماینده کارگران در شورای عالی کار در پایان این جلسه گفت: همه گروه های حاضر در جلسه نقطه نظرات خود را بیان کردند و گروه کارگری با توجه به شرایط اقتصادی و معیشتی کارگران بر مواضع خود پافشاری داشتند و در واقع نظرات گروه کارفرمایی نسبت به سال گذشته در شرایط بهتری مطرح شد و در مجموع نظرات و فضای تعاملی بیشتری در همه گروه های کارگری، کارفرمایی و دولت را در جلسات امسال شاهد هستیم.

اصغر آهنی ها نماینده کارفرمایان در شورای عالی کار نیز در خصوص جلسه شورای عالی کار می گوید: تصورم این است که در جلسه روز شنبه همکاری خوب و مناسبی بین سه گروه صورت بگیرد و در نهایت دستمزد کارگران در جلسه آتی اعلام شود و البته تا جمع بندی صورت نگیرد نمی توان عدد نهایی را اعلام کرد.

حمید سیفی، دبیر کل کانون عالی کارفرمایان ایران با اشاره به اینکه جلسه بسیار خوبی را پشت گذاشته اند نیز می‌گوید که جلسه با نظرات تعاملی پیش رفته و به احتمال فراوان در جلسه آینده با جمع بندی نظرات، تعیین دستمزد ۱۴۰۰ صورت خواهد گرفت.

گفتنی است که سومین نشست شورای عالی کار در راستای تعیین دستمزد سال ۱۴۰۰ کارگران هفته آینده دنبال می شود و با توجه به روند مذاکرات دستمزد در دو جلسه گذشته و پیشبرد جلسات در فضایی آرام و تعاملی، احتمال بسیار وجود دارد که در جلسه بعدی توافق لازم در خصوص دستمزد حاصل شده و افزایش دستمزد ۱۴۰۰ کارگران اعلام شود.

شایان توجه است که میزان رقم معیشت، همه ساله یکی از شاخص های مذاکرات دستمزد است که این عدد، امسال از طرف کمیته دستمزد ۶ میلیون و ۸۹۵ هزار تومان اعلام شده است.

کد خبر: 10524

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 8 =