نگاهی به ۳ فیلم اکران نوروزی ۱۴۰۰

روز گذشته بالاخره پس از مدت ها تاخیر، ۳ فیلم اکران نوروز ۱۴۰۰ مشخص شدند.

به گزارش آتیه آنلاین، هر سال بازار رقابت برای رسیدن به اکران نوروزی حسابی گرم بود و کارگردانان و تهیه‌کننده‌ها رقابت زیادی داشتند تا بتوانند آثارشان را به اکران در نوروز برسانند، اما امسال با وجود اینکه در جلسه کارگروه بررسی آسیب‌های کرونا در سینما به ریاست حسین انتظامی، حمایت از اکران فیلم‌های نوروز مصوب شد بازهم  صاحبان فیلم‌ها، با ورود موج چهارم ویروس کرونا و در شرایطی که مخاطبان هنوز از حضور در سالن‌های سینما مطمئن نیستند، چندان تمایلی به نمایش فیلم‌هایشان در نوروز ۱۴۰۰ ندارند و تقریبا اکثر صاحبان آثار،فیلم های خود را برای نیمه دوم سال ۱۴۰۰ در نظرگرفته اند تا با تزریق واکسن و فروکش کردن کرونا رونق گیشه شان تضمین شود.

شورای صنفی نمایش که  از ابتدای اسفند ماه سال جاری هر بار به دلایلی اعلام آخرین نتیجه نسبت به فهرست نهایی فیلم‌های اکران نوروزی سال ۱۴۰۰ را تاخیر انداخته بود، در نهایت روز گذشته نام سه فیلم اکران نوروزی ۱۴۰۰ را اعلام کرد.

فیلم سینمایی «خون شد» به کارگردانی مسعود کیمیایی و تهیه‌کنندگی جواد نوروزبیگی در گروه سینمایی آزادی، فیلم سینمایی «لاله» به کارگردانی اسدالله نیک‌نژاد و تهیه‌کنندگی تورج منصوری در گروه سینمایی کورش و فیلم سینمایی «تک‌خال» به کارگردانی مجید مافی و تهیه‌کنندگی محمدحسین فرحبخش در گروه سینمایی ایران مال از روز چهارشنبه به نمایش درخواهند آمد. طبق گفته مرتضی شایسته، دبیر شورای صنفی، قرار است تعداد فیلم‌های اکران نوروزی ۵ فیلم باشد و نام دو فیلم دیگر امروز اعلام می‌شود.

در این مدت زمزمه‌هایی برای اکران نوروزی «ابلق»، «خورشید»، «درخت گردو»، «دینامیت»، «چپ راست»  و حتی «منصور» مطرح بود که به نظر می رسد طرح‌شدن نام برخی از این فیلم‌ها صرفا برای داغ‌کردن تنور اکران نوروزی بود و صاحبان این آثار قصد و اراده جدی‌ای برای نمایش این فیلم‌ها نداشتند.

سعید آقاخانی نوروز در سینما

«خون شد» به تهیه کنندگی جواد نوروزبیگی که در سال ۱۳۹۸ در سی‌وهشتمین دوره جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد، به نطر می رسد یکی از متفاوت‌ترین آثار مسعود کیمیایی است، اما عده ای نیز معتقدند «خون شد» شبیه فیلم «قیصر» است و همان قهرمان‌پروری را دارد .گویا سعید آقاخانی نقش قهرمان فیلم را ایفا می کند.

سعید آقاخانی، سیامک انصاری، لیلا زارع، نسرین مقانلو، هومن برق نورد، سیامک صفری، اکبر معززی، مریم عباس زاده بازیگران فیلم سینمایی خون شد هستند. در خلاصه داستان این فیلم آمده است: داستان خون شد به مثابه خانه ای قدیمی است که همه چراغ هایش خاموش بوده و هیچکس نیز در اتاق هایش ساکن نیست. در این میان یکی از ساکنین این خانه می آید و همه چراغ ها را روشن می کند.

«لاله» گل سرسبد فیلم‌های پرحاشیه سینما

فیلم «لاله» به کارگردانی اسدالله نیک نژاد  دربارهٔ لاله صدیق، قهرمان اتومبیل‌رانی ایران است. این فیلم که یکی از جنجالی‌ترین فیلم‌های تاریخ سینمای ایران به‌شمار می‌آید و در دوران ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد با سرمایه‌گذاری و پشتیبانی مستقیم مدیران ارشد سازمان سینمایی کلید خورد، حالا پس از حدود یک دهه از زمان تولید، ۲۷ اسفند روانه چرخه اکران می شود و باید دید فیلمی که این‌همه حاشیه داشته نهایتا در اکران چطور مورد استقبال قرار می‌گیرد.

در این فیلم سینمایی نیکی کریمی، همایون ارشادی، میترا حجار، لیلا اوتادی، سارا امیری، ماه چهره خلیلی، ژوبین رهبر، آزیتا حاجیان، بهرام حیدری، نادر طالب زاده، ایرج نوذری، محمد صادقی، سام قریبیان، محمد متوسلانی، الیزابت امینی، پیام اینالویی، رضا مهرابی زاده، سنان توزکو، نیکولاس گولک و ایلیا کیوان ایفای نقش کرده اند.

در این میان  فیلم «تک‌خال»، گویا در سکوت کامل خبری تولید شده و جز اینکه محمدحسین فرحبخش تهیه‌کننده فیلم است هیچ خبری درباره ساخت این فیلم منتشر نشده است.

کد خبر: 10978

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 10 =