اکران نوروزی هم حال سینما را خوب نکرد

سال گذشته هم‌زمان با اکران نوروزی، سینماها تعطیل شد و اندک آثاری که اکران شده نیز با اقبال خوبی از سوی مخاطبان روبه‌رو نشدند و به فروش  اندک گیشه راضی و تسلیم شرایط موجود شدند؛ این قصه و غصه تکراری سینماها در سال جدید نیز در حال تکرار است.

به گزارش آتیه‌آنلاین، سینماها در اکران نوروزی و از هشت فروردین در پی نارنجی شدن تهران دوباره تعطیل شدند که این موضوع با نارضایتی سینماداران و واکنش محمد قاصد اشرفی، رییس انجمن سینماداران، همراه بود. قاصد اشرفی با انتقاد از قرار گرفتن سینماها در گروه شغلی۳ گفت: «سینماها جزو امن‌ترین مکان‌ها هستند که تمام پروتکل‌های بهداشتی را کاملا رعایت می‌کنند و در حیرتم که چرا ستاد ملی مقابله با کرونا این موضوع را به‌صورت کارشناسی بررسی نمی‌کند؛ درحالی‌که بسیاری از مکان‌های پرتردد همچنان در شرایط خطرناک، به فعالیت خود ادامه می دهند. دولت به‌جای کمک کردن به سینماها، مدام مشکلی به مشکلات آنان اضافه می‌کند.»

همچنین، سیدمصطفی حسینی، مدیرعامل مؤسسه «بهمن سبز» گفته بود: «چطور می‌شود سفرهای نوروزی، کافه‌ها، رستوران‌ها، موزه‌ها، باغ وحش، کنسرت، استخر و شنا در سواحل آزاد باشد، کسی هم دستور به تعطیلی آنها ندهد، اما سینما مورد چنین بی‌مهری قرار گیرد!؟ اگر شعار احیای سینما می‌دهیم قدم اول تجدیدنظر در مصوبه ستاد ملی کرونا برای گروه شغلی سینما است. متأسفانه این ستاد بدون کار کارشناسی و با تصمیمات غلط، مردم را از سینما ترسانده و از آن بدتر آنکه بر این تصمیم تداوم می‌ورزد.»

در نهایت به دنبال این انتقادات و فشارها و  با موافقت مسئولان ستاد کرونا مبنی بر انتقال مشاغل سینمایی از گروه ۳ به گروه ۲، از عصر چهارشنبه ۱۱فروردین سالن‌های سینما کار خود را از سر گرفتند. اما برخلاف انتظاری که از نوبت اکران نوروزی وجود دارد، استقبال از فیلم‌های روی پرده چندان قابل توجه نبوده است، خصوصا اینکه این روزها وزارت بهداشت با ارسال پیامکی درباره قطعیت اوج‌گیری خیز چهارم کرونا در کشور اطلاع‌رسانی کرده و درباره عواقب حضور در اجتماعات هشدار داده است  و مردم به‌طور طبیعی و دوراندیشانه‌ای به حضور در سالن‌های سینما تمایل ندارند و نگران سلامتی‌شان هستند.

 به همین خاطر پس از گذشت حدود دو هفته از شروع اکران نوروزی مجموع فروش این پنج فیلم تنها  به پنج میلیارد و ۱۶۱ میلیون تومان رسیده است. کمدی «هفته‌ای یک بار آدم باش» با جذب مخاطب بیشتر در صدر آمار فروش پنج میلیاردی فیلم‌های روی پرده سینماها قرار دارد و در رده بعدی فیلم «خورشید» مجید مجیدی قرار دارد که با ۱۴۹ سالن و ۶۲۶۳ نفر بیننده، بیش از یک میلیارد و ۶۳۰ میلیون تومان بلیت فروخته است. دیگر فیلم کمدی اکران نوروزی یعنی «تکخال» به کارگردانی مجید مافی نیز با ۱۴۳ سالن توانسته ۵۶۱۵ تماشاگر را با فروش بیش از یک میلیارد و ۲۲۰ میلیون تومان ثبت کند. فیلم «خون شد» مسعود کیمیایی یکی دیگر از فیلم‌های روی پرده است که در ۱۱۳ سالن اکران می‌شود و تاکنون ۱۶۵۰ نفر تماشاگر داشته است. فروش این فیلم در حال حاضر حدود ۴۰۰ میلیون تومان است.

در این میان فیلم «لاله» که یکی از فیلم‌های پرحاشیه سال‌های اخیر در حین تولید بوده، با ۶۸ سالن و حدود ۴۹۰ نفر مخاطب تنها ۱۱۰ میلیون و ۶۵۴ هزار تومان فروش داشته است که در رده اخر فروش قرار دارد.

علی سرتیپی، پخش‌کننده فیلم و سینمادار، روز پنجم فروردین دلایل استقبال نکردن مردم از فیلم‌های نوروزی را اطلاع‌رسانی ناکافی درباره باز بودن سینماها و زود تعطیل شدن سینماها به‌دلیل ممنوعیت‌های تردد ارزیابی کرده بود. اما در مجموع میزان فروش فیلم‌های اکران نوروزی به حدی ناامیدکننده است که احتمالا دیگر تا رفتن کامل کرونا، هیچ تهیه‌کننده‌ای به اکران فیلمش رضایت نخواهد داد.

کد خبر: 12070

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 5 =