احقاق حق بازنشستگان تامین‌اجتماعی، اصلی‌ترین دغدغه نمایندگان

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: سازمان تامین اجتماعی تقصیری در قبال اتفاقاتی که در خصوص کم بودن حقوق بازنشسته‌ها رخ میداد نداشته و ندارد زیرا این سازمان از دولت مطالبه دارد، دولت حدود ۳۰۰هزار میلیارد تومان به آن بدهکار است باید بدهی خود را به سازمان پرداخت کند.

بهروز محبی نجم آبادی؛ عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با آتیه آنلاین در خصوص متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان گفت: بر اساس قانون برنامه ششم توسعه، مسئولین باید از ابتدای شروع برنامه تا انتها به مرور، متناسب‌سازی و افزایش حقوق را اعمال میکردند تا به حد ۹۰درصد شاغلین میرسید ولی متاسفانه این موضوع عملیاتی نشد و متناسب‌سازی حقوق بازنشسته‌ها به سال پایانی دولت دوازدهم رسید.

وی گفت: با توجه به تورم بالایی که در کشور وجود داشت و دارد، مبالغی که به بازنشستگان پرداخت میشد از فضای کشور و وضعیت بازار بسیار فاصله داشت و حتی میتوان گفت که زیرخط فقر بود به همین دلیل از ابتدای کار مجلس یازدهم، اصلی‌ترین دغدغه و مهم‌ترین مطالبه نمایندگان از دولت مبتنی بر این موضوع بود که احقاق حق  صورت گیرد.

محبی نجم‌آبادی تاکید کرد: باید فضایی ایجاد میشد تا یک اقدام قانونی، دولت را موظف به اجرای آن میکرد به همین دلیل با تلاش‌های سازمان تامین اجتماعی و نمایندگان مجلس، در بودجه  ۱۴۰۰ مبلغ ۸۹ هزار میلیارد تومان مصوب گردید تا دولت با فروش اموال و واگذاری سهام بخشی از بدهی خود به سازمان را بپردازد تا این سازمان نیز بتواند در کنار بهبود دیگر خدمات خود به ذی‌نفعان، حقوق بازنشستگان را نیز افزایش دهد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با توجه به اینکه دولت در سال‌های قبل در فروش اموال موفق نبوده پس باید مجلس شورای اسلامی به ویژه کمیسیون برنامه و بودجه نظارت‌های خود را افزایش دهد تا این مصوبه به درستی اعمال و دولت بدهی خود به سازمان تامین اجتماعی را پرداخت کند.

وی افزود: سازمان تامین اجتماعی تقصیری در قبال اتفاقاتی که در خصوص کم بودن حقوق بازنشسته‌ها رخ میداد نداشته و ندارد زیرا این سازمان از دولت مطالبه دارد، دولت حدود ۳۰۰هزار میلیارد تومان به آن بدهکار است دولت طی سال‌های متمادی به ویژه در سال‌هایی که فروش نفت‌مان خوب بوده،  بدهی خود را پرداخت نکرده است. امیدواریم این فضای محاصره‌ای و تحریم ها کمتر شده تا با فروش بیشتر نفت، بتوانیم اوضاع اقتصادی کشور را بهبود بخشیم.

کد خبر: 13244

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 2 =