حمایت از کارفرمایان و کارگران با طرح بخشودگی جرائم

مدیرکل تامین اجتماعی استان آذربایجان شرقی گفت: خوشبختانه در سال جاری حفظ وضعیت اشتغال شرط لازم برای استفاده از بخشودگی است که بستر پشتیبانی از نیروی کار در کنار کارفرما را محقق می سازد.

جعفر سمساری، مدیرکل تامین اجتماعی استان آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با آتیه آنلاین، با اشاره به اجرایی شدن طرح بخشودگی جرائم کارفرمایان بر اساس اسناد بالادستی، گفت: این طرح پیش از این نیز در استان آذربایجان­ شرقی همگام با سایر استان­ها اجرایی شده و در این خصوص بخشی از جرائم کارفرمایان مشمول بخشودگی قرار گرفته است.

وی در تشریح نحوه اجرایی شده طرح بخشودگی جرائم در دوره های پیشین و میزان استقبال از آن از سوی کارفرمایان گفت: در اخرین دوره از اجرای این قانون در استان بالغ بر ۶۷ میلیارد تومان از مطالبات کارفرمایان بخشوده شد که این امر مورد استقبال جامعه کارفرمایی بوده و با تحقق این امر توانستیم کمک شایانی به رونق کسب و کار نموده و در خروج بنگاه ها از بحران های احتمالی مساعدت کنیم.

مدیرکل تامین اجتماعی استان آذربایجان شرقی افزود: در حال حاضر بالغ بر ۱۰۲۶ میلیارد تومان مطالبات معوق در استان وجود دارد که بالغ بر ۳۷ درصد از این مطالبات را جرائم تشکیل می­دهند و یقیناً با احراز شرایط مقرر در ضوابط بخشودگی جرائم و استفاده کارفرمایان از این تسهیلات، کمک شایانی به تولید خواهد شد.

وی در خصوص وضعیت اجرای طرح بخشودگی جرائم کارفرمایان در سال جاری نیز گفت: خوشبختانه در سال جاری حفظ وضعیت اشتغال شرط لازم برای استفاده از بخشودگی بوده است که بستر پشتیبانی از نیروی کار در کنار کارفرما را محقق می سازد. بر این اساس، این طرح فقط از کارفرمایان حمایت نمی کند بلکه حامی کارگران نیز هست.

سمساری افزود: یقیناً رونق تولید بستگی به حمایت و پشتیبانی از عوامل تولید نیز خواهد داشت که نیروی انسانی و ایجاد امنیت شغلی برای آن، از مهمترین عواملی خواهد بود که در تحقق شعار سال مبنی بر تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها موثر خواهد بود.

وی تاکید کرد: بخشودگی جرائم، تسهیلات مناسبی برای کاهش یا رفع مشکلات بنگاه‌هاست که در شرایط اقتصادی موجود، آنها را در تأمین منابع و نقدینگی و کاهش دیون و در نهایت سود دهی یاری می نماید.

مدیرکل تامین اجتماعی استان آذربایجان شرقی افزود: با این حال باید سازوکار مناسبی در جهت کاهش مطالبات معوق و انباشت آن اندیشیده شود؛ چرا که تداوم این بخشودگی، موجب ایجاد انتظاراتی مبنی بر بخشودگی آتی و عدم ایفای تعهدات جاری می گردد.  

وی ابراز امیدواری کرد: با استقبال کارفرمایان مشمول طرح بخشودگی جرائم از آن، از این طرح، شاهد رونق هر چه بیشتر تولید و رونق کسب و کار باشیم.

کد خبر: 13713

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 10 =