نگرانی عربستان از بازگشت نفت ایران به بازارهای جهانی

عضو هیات رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: عربستان به دلیل اینکه توان تامین نیاز جهانی را ندارد قطعا برای به سرانجام نرسیدن مذاکرات وین سنگ‌اندازی خواهد کرد.

انور حبیب زاده بوکانی در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین، درباره نگرانی برخی کشورهای منطقه در خصوص به سرانجام رسیدن مذاکرات وین اظهار کرد: این موضوع ثابت شده است که در خصوص محصولات نفتی و پتروشیمی، نفت ایران در بازارهای جهانی خریداران زیادی داشته است چنانچه امروز ایران به دلیل تحریم‌های ظالمانه آمریکا از گردونه صادرات نفت، گاز و پتروشیمی خارج شده ولی کل دنیا از این موصوع متضرر شده‌اند.

وی به کیفیت بالای نفت ایران اشاره کرد و افزود: برخی از کشورها از حضور مجدد ایران در بازارهای نفتی جهانی ناراضی هستند، از سوی دیگر بازارهای جهانی نیز به انرژی نیاز دارد ولی  عربستان توان پالایش نفت در حد قراردادهایی که بسته را ندارد به همین دلیل چنانچه ایران در مذاکرات موفق شود قطعا به چرخه صادرات نفتی باز خواهد گشت و در این صورت با توجه به ظرفیت موجود، می‌تواند تامین‌کننده نیازهای خارجی نیز باشد.

عضو هیات رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: چنانچه بتوانیم دوباره صادرات نفت را از سر بگیریم شاهد کاهش قیمت نفت جهانی خواهیم بود و این خود سبب نگرانی عربستانی‌ها شده است.


حبیب‌زاده بیان کرد: عربستان به دلیل اینکه توان تامین نیاز جهانی را ندارد قطعا برای به سرانجام نرسیدن مذاکرات وین سنگ‌اندازی خواهد کرد. کشورهای صادرکننده نفت به ویژه عربستان، نگران روند مذاکرات وین هستند ولی امیدواریم با تصمیماتی که مسئولین در رابطه با آینده کشور میگیرند از شرایط موجود استفاده کرده تا بتوانیم وضعیت خوبی را رقم بزنیم.

کد خبر: 13917

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 4 =