صدور غیرحضوری گواهی کسری از حقوق برای ۵۸ هزار مستمری بگیر اردبیلی

به منظور جلوگیری از انتشار ویروس کرونا ،حذف سفرهای درون شهری، صرفه جویی در مصرف کاغذ، بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی استان اردبیل ، بصورت غیر حضوری برای اخذ گواهی کسر پرداخت اقساط معوق برای ارائه به بانک ها ، موسسات مالی و اعتباری استفاده کنند.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، سعید بشرخواه در دیدار با مستمری‌بگیران  و بازنشستگان تامین اجتماعی استان اردبیل گفت: با توجه به توسعه خدمات الکترونیکی و غیر حضوری در سازمان تامین اجتماعی که صدور گواهی کسر اقساط معوق برای مستمری‌بگیران به صورت غیرحضوری به نشانی اینترنتی Eservices.tamin.ir ازطریق منوی مستمری‌بگیران امکان پذیر کرده است.

وی افزود : مستمری‌بگیران از مراجعه به شعب بانک استان اردبیل برای صدور گواهی کسر اقساط معوق خودداری و از این سامانه استفاده کنند.

بشرخواه ادامه داد: صدور گواهی تعهد کسر اقساط معوق برای مستمری‌بگیران و بازنشستگان تحت پوشش این سازمان تا سقف ۶۰ درصد مبلغ مستمری امکان پذیر است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان اردبیل با بیان اینکه در صورت اعلام کتبی بانکها یا موسسات مالی و اعتباری مبنی بر عدم پرداخت اقساط توسط شخص تا تسویه مبلغ بدهی اعلامی، امکان صدور گواهی جدید حتی با فرض داشتن اعتبار و شرایط لازم میسر نیست، اظهار داشت: در صورت صدور گواهیهای متعدد، مبلغ گواه‌های صادره همواره کمتر یا مساوی ۶۰ درصد مبلغ مستمری دریافتی محاسبه خواهد شد.

وی افزود :کلیه بانک‌ها، تعاونی ها و موسسات اعتباری و صندوق های قرض‌الحسنه که دارای مجوز از بانک مرکزی هستند می توانند تا از طریق پنل مخصوص دستگاه‌های دولتی و مرجع استعلامات رسمی سایت تامین اجتماعی سند مربوطه را رویت و تائید کنند.

بشرخواه گفت: ۵۸ هزار مستمری بگیر تحت پوشش تامین اجتماعی استان اردبیل هستند.

کد خبر: 1440

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 8 =