آمادگی کامل مراکز درمانی اردبیل برای پذیرش بیماران مبتلا به کرونا

مدیر درمان تامین اجتماعی استان اردبیل، بخش درمان تامین اجتماعی استان را در کنار ستاد مبارزه با بیماری کرونا و دانشگاه علوم پزشکی استان، بعنوان تیم سلامت مردم استان اردبیل یادآور شد و از آمادگی کامل مراکز درمانی اردبیل برای پذیرش بیماران مبتلا به کرونا خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از اداره‌کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، دکتر قادر برجی در برنامه زنده "رادیو ساعتی" شبکه سبلان اردبیل حضور یافت و به سئوالات مخاطبان این برنامه پاسخ گفت.

دکتر برجی در این برنامه که با دو موضوع آمادگی مراکز درمانی سازمان تامین اجتماعی در استان برای مقابله با بیماری کرونا و توسعه زیر ساخت‌ها و پروژه‌های در دست احداث مدیریت درمان استان اردبیل برگزار شد، بخش درمان تامین اجتماعی استان را در مقوله سلامت مردم همراه و همگام با ستاد مبارزه با بیماری کرونای استان و دانشگاه علوم پزشکی استان بعنوان یک تیم سلامت اشاره کرد که در این زمینه هماهنگ با تیم سلامت برای غربالگری و بستری بیماران مبتلا به کرونا تلاش می‌کنند.

وی با اشاره به آمادگی کامل مراکز درمانی ملکی سازمان در استان شامل دو بیمارستان، دو پلی‌کلینیک و دو درمانگاه برای مقابله با این بیماری، از غربالگری بیش از ۷۰۰۰ هزار نفر و ۷۲۰ مورد بستری در بیمارستان سبلان اردبیل خبر داد و افزود: در حال خاضر و با شروع پیک سوم کرونا به ۴۳ بیمار بستری در دو بخش مجزای این بیمارستان خدمات درمانی ارائه می‌شود.

وی با اشاره به مبتلا شدن ۲۶۳ نفر از پرسنل تلاشگر و زحمتکش واحدهای درمانی مدیریت درمان استان به بیماری کرونا از مردم خواست به دقت پروتکل‌های بهداشتی اعم از ماسک زدن، فاصله‌گذاری اجتماعی، شستن مرتب دست و صورت و غیره را رعایت کنند.

مدیر درمان تامین اجتماعی اردبیل توسعه زیر ساختها و پروژه‌های عمرانی را تا سه برابر افزایش طی ۲۵ سال گذشته عنوان کرد که طی این سالها تعداد بیمه‌شدگان سازمان نیز سه برابر افزایش یافته است.

وی در ادامه از راه اندازی و بهره برداری از بزرگترین اورژانس کشور در سطح سازمان تامین اجتماعی به مساحت ۲۰۰۰ متر و ۳۲ تخت خوابی تا دو ماه آینده و از افتتاح کامل این پروژه عظیم در دهه مبارک فجر خبر داد.

دکتر برجی گفت: دستگاه MRI که از طرف سازمان تامین اجتماعی و از بین چندین استان متقاضی تنها برای استان اردبیل در نظر گرفته شده بود تا دو ماه آینده در بیمارستان سبلان مستقر خواهد شد.

مدیر درمان تامین اجتماعی اردبیل با اشاره به مطالبات انجمن حمایت از بیماران کلیوی و پیگیری مدیریت درمان تامین اجتماعی استان از اخذ مجوز و اعتبارات لازم برای راه اندازی ۱۰ دستگاه دیالیز مجهز و با آخرین استاندارد برای بیماران کلیوی تا آخر بهمن ماه سالجاری خبر داد.

وی اعتبارات اختصاص یافته برای پروژه های در حال احداث استان را بیش از ۷۰۰ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: تا دو سال آینده شاهد رشد بی نظیر در ارائه خدمات کمی و کیفی در بخش درمانی تامین اجتماعی در سطح استان خواهیم بود که یکی از دستاوردهای این پیشرفت این است که از اعزام برخی بیماران به استان های همجوار به سبب داشتن امکانات درمانی مجهزتر و کادر پزشکی و درمانی بهتر و بیشتر جلوگیری خواهد شد.

دکتر برجی با اشاره به ۴ ماه مانده به پایان سال و در شرایط سخت اوج گیری بیماری کرونا تاکید کرد: برنامه ریزی برای خرید درمانگاه شماره ۲ اردبیل، ادامه هتلینگ بیمارستان ارس پارس آباد، احداث درمانگاه های شهرستان های گرمی و نمین، توسعه درمانگاه تخصصی خلخال و تسریع در ساخت درمانگاه محوطه بیمارستان سبلان اردبیل با ۴۶۰۰ متر و غیره را انجام خواهیم داد.

کد خبر: 1492

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 4 =