انتظار داریم دولت عراق به وظایف خود عمل کند

سخنگوی وزارت امور خارجه درباره حمله به سرکنسولگری ایران در کربلا، گفت: از همان ابتدا با مراجع ذیربط با عراق از طریق سرکنسولگری و سفارت‌مان در بغداد تماس گرفته شد و با متعرضین برخورد شده است، انتظار داریم دولت عراق به وظایف خود عمل کند.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از ایرنا، «سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه صبح دوشنبه در نشست خبری هفتگی خود با خبرنگاران که به‌شکل مجازی برگزار شد، با تبریک فرا رسیدن عید سعید فطر، گفت: در هفته گذشته، گفت‌وگوی نماینده ویژه ایران در امور یمن را با همتای سوئدی‌اش را داشتیم که درباره آخرین تحولات و راهبردها صحبت شد. همچنین وزیر خارجه سوریه با ظریف صحبت کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه وزیر خارجه سوریه از وزیر امور خارجه برای سفر به دمشق دعوت کرد که ظریف قبول کرد، اظهار داشت: مذاکرات وین در حال انجام است و روز گذشته نیز ظریف به کمیسیون امنیت ملی مجلس رفت.

خطیب زاده در پاسخ به پرسش ایرنا درباره حمله به سرکنسولگری ایران در کربلا تصریح کرد: عده‌ای تعرضی به نمایندگی ایران در کربلا داشتند. از همان ابتدا با مراجع ذیربط با عراق از طریق سرکنسولگری و سفارت‌مان در بغداد تماس گرفته شد و با متعرضین برخورد شده است.

وی با تاکید بر اینکه ایران این حمله را به شدت محکوم می‌کند، خاطرنشان کرد: امیدواریم دولت عراق در وظایف خود در صیانت از نمایندگی‌های دیپلماتیک براساس کنوانسیون وین ۱۹۶۱ با دقت عمل کند. همچنین وزارت امور خارجه دیشب یادداشت اعتراضی را به سفارت عراق داد و انتظار داریم دولت عراق به وظایف خود عمل کند.

خطیب زاده در پاسخ به سوال دیگری درباره گزارش منتشر شده از سوی یاهونیوز ابراز کرد: مسیر پیگیری‌های پرونده ترور شهید سلیمانی در قوه قضاییه، مجامع بین‌المللی و گفت‌وگوهای دوجانبه سیاسی، حقوقی و امنیتی با دولت عراق پیگیری می‌شود. بسیاری از گزارش‌ها از ما پوشیده نیست و راستی‌آزمایی‌ها درباره آنها انجام می‌شود.

رییس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت امور خارجه ادامه داد: کسانی که مستقیم و غیرمستقیم در هر کشوری که باشند و در این ترور مشارکت داشته باشند، قطعا مسوولیت کیفری، قضایی و جزایی دارند و در مسیر خود با آنها برخوردهای لازم را از طریق مجاری ذیربط دنبال می‌کنیم.

ادامه دارد...

کد خبر: 15362

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 14 =