تلاش تولیدکنندگان فولاد برای مدیریت بحران آب

با توجه به شرایط خشکسالی در سال جاری، کارشناسان احتمال می‌دهند صنعت آب‌بر فولاد دچار مشکل شود اما رضا شهرستانی عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد اعلام کرد که تولیدکنندگان فولاد برای مدیریت بحران آب برنامه دارند.

رضا شهرستانی عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد در گفت‌وگو با آتیه آنلاین بیان کرد: میزان نیاز به آب شرکت‌های فولادی به روند تولید آنها وابسته است.

به گفته وی هر یک از فولادسازان روش مخصوص به خود را دارند. در صنعت فولاد به جز بخش احیا که به‌طور مستقیم نیازمند آب است در بخش‌های دیگری نیز آب مورد استفاده قرار می‌گیرد.

شهرستانی گفت: شرکت‌های فولادی قادر هستند با ایجاد تغییراتی مصرف آب خود را کاهش دهند. به عنوان مثال در بخش سیستم‌های خنک کننده که از آب استفاده می‌شود، می‌توانند این سیستم‌ها را از مدارهای باز به مدارهای بسته تبدیل کنند تا آب کمتری مصرف شود.

وی ادمه داد: اگر قصد کاهش بیشتر مصرف آب را داشته باشند، به جای مدارهای آبی می‌توانند بر روی مدارهای بادی تمرکز کنند. یعنی برای خنک کردن به جای آب از باد استفاده کنند.

عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد با اشاره به اینکه شرکت‌های تولیدکننده فولاد می‌تودانند از پسماند خود هم استفاده کنند، بیان کرد: در شرایط خشکسالی اگر فولادسازان مجبور باشند حتی از فاضلاب شهرهای نزدیک به خود هم پس از تصفیه استفاده خواهند کرد.

او احتمال داد که به دلیل کمبود منابع آب حجم تولید فولاد کاهش یابد اما این کاهش زیاد نخواهد بود و مسئله آب تاثیر زیادی بر چرخه تولید و حجم تولید فولادسازان نخواهد داشت.

شهرستانی گفت: اکثر شرکت‌ها برای بلند مدت برنامه ریزی‌های خود را در خصوص این مساله انجام داده‌اند و آمادگی دارند.

وی تاکید کرد: ما حتی در شرکت‌های کوچک فولادی شاهد برنامه‌ریزی در خصوص مدیریت بحران آب و پیامدهای آن هستیم. قطعا این برنامه‌ریزی در شرکت‌های بزرگ نیز وجود دارد.

عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد عنوان کرد: به نظر نمی رسد شرکت‌هایی مانند فولاد مبارکه، ذوب آهن اصفهان و ... در خصوص بحران آب با مشکلی مواجه شوند.

کد خبر: 15655

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 13 =