کارگرانی که مایل به کار کردن نیستند!

 بر اساس اطلاعات جدید سایت شغلی آنلاین (ZipRecruiter)، تعداد فرصت‌های شغلی ایالات متحده در اواسط ماه مارس تقریباً به 15 میلیون فرصت شغلی رسیده است، اما متقاضیان کار دلسرد، مردد و ترسان هستند و این موضوع باعث می‌شود بسیاری از موقعیت‌های شغلی خالی بماند.

به گزارش آتیه آنلاین، آگهی‌های استخدام آنلاین از تقاضای 10 میلیون نفر قبل از شروع همه‌گیری سال گذشته به کمی ‌کمتر از 6 میلیون نفر در ماه مه کاهش یافته است. همچنین قرنطینه و محدودیت‌های مشاغل، آنها را مجبور به بستن درها و کاهش یا اخراج کارگران کرده است.


بهبود تقاضای نیروی کار 
با افزایش تزریق واکسن در گروه‌های بزرگ جامعه، شرکت‌ها مجدداً می‌توانند پیش‌بینی‌هایی برای استخدام نیروی کار انجام دهند. اکنون تعداد موقعیت‌های آزاد در تمام لیست‌های آنلاین 5 میلیون بالاتر از شروع همه‌گیری است، اما نمودارها نشان می‌دهد که نرخ مشارکت نیروی کار همچنان کم است. «جولیا پولاک»، اقتصاددان معتقد است رونق کار به خاطر گسترش واکسیناسیون است و کارفرمایان اکنون گام‌های مهمی را برای برنامه‌ریزی یک بازگشایی دائمی ‌برداشته‌اند. از آنجا که ایالت‌ها طی هفته‌های اخیر سن دریافت‌کنندگان واکسن را به طرز چشمگیری کاهش داده‌اند تا تقریباً تمام ساکنان در سن کار را شامل شود، آمریکایی‌های بیشتری سوار هواپیما می‌شوند، به ورزشگاه می‌روند، برای غذا خوردن بیرون می‌روند و بسیاری دیگر به دفاتر بخش‌های خاص صنعت بازگشته‌اند. در واقع از پارک‌های تفریحی تا سالن‌های ورزشی و حتی شرکت‌های هواپیمایی، کارفرمایان در صنایع مختلف نمایشگاه‌های شغلی گسترده‌ای برگزار می‌کنند و کارگران را فرامی‌خوانند، اما میزان مشارکت در نیروی کار (یعنی افرادی که به طور فعال به دنبال کار هستند)، همچنان ضعیف است و تنها در حدود نیمی ‌از تقاضای نیروی کار بهبود یافته است. 
«جولیا پولاک» می‌گوید: «وقتی افراد شغل خود را از دست می‌دهند، اغلب درگیر پیدا کردن یک شغل مشابه آن هستند، ممکن است به 20 شرکت رزومه ارسال کنند و سپس منتظر می‌مانند تا از کارفرمایان پاسخ بگیرند. بنابراین بسیاری از افراد جست‌وجوی کار را بسیار دلسردکننده می‌دانند.»
با این حال، او معتقد است: «اوضاع از ابتدای سال بسیار بهبود یافته است. اعتمادبه‌نفس جویندگان کار دقیقاً در لحظه‌ای که چشم‌انداز آنها بهبود یافته بود، کاهش یافت و در واقع مدتی طول خواهد کشید تا مردم واقعاً متوجه گرم شدن بازار کار شوند.»
 
کارگران تنبل
دلایل بسیار خوبی برای عقب ماندن کارگران وجود دارد. از نگرانی‌های مداوم در مورد ویروس کرونا، مراقبت از کودکان و مدیریت یادگیری از راه دور، تا تعهدات خانوادگی و البته فرصت‌های شغلی بهتر که شاید در انتظارشان باشد. برخی کارفرمایان می‌گویند پرداخت چک‌های کمکی دولت، عاملی برای برخی از تنبلی افراد بوده است. صاحبان کارخانه‌ها ابراز تأسف می‌کنند که سخاوتمندی دولت در پرداخت مزایای بیکاری باعث شده برخی از کارگران از بازگشت به کار خود اجتناب کنند؛ زیرا درآمد بیشتری از کار به دست نمی‌آورند. «رابرت استیونسون»، مدیرعامل شرکت تولیدکننده ماشین‌آلات برش پارچه‌های مخصوص صنعتی، می‌گوید: «من یک نیرو را از دست دادم؛ چون معتقد بود در بیکاری بیشتر پول درمی‌آورد. من به او گفتم نمی‌توانم تضمین کنم که شغل‌ات را پس بگیری.»
البته کارشناسان می‌گویند ممکن است عوامل غیرقابل پیش‌بینی و محاسبه نشده دیگری در این زمینه وجود داشته باشد. «بوشن ستی» رئیس آژانس مشاوره (PwC)، می‌گوید: «این موضوع فقط عرضه و تقاضا در زمینه نیروی کار نیست، به دلیل شرایط سخت کار نیز هست. من نمی‌توانم به اندازه کافی نگرانی افراد را در نظر نگیرم. نگرانی‌هایی از قبیل اینکه آیا شغل من امن است و یا اینکه آیا مجبور خواهم شد که ایمنی شخصی پیرامون ویروس و انواع مختلف خطرات را برای یک شغل معامله کنم؟» لیست‌های شغلی جدید در حال بازگشایی است و تقاضا برای کارگرانی که مشاغل گسترده‌ای مانند ساخت‌وساز، تحویل، تدارکات، انبارداری و تزریق واکسن دارند، همچنان ادامه دارد. 
 
رغبت به شغل آنلاین
تقریباً نیمی ‌از افراد جویای کار می‌گویند که حتی پس از پایان همه‌گیری، یک کار از راه دور را دوست دارند. اما این سؤال مطرح می‌شود که آیا کارگر یک رستوران یا کارگر خرده‌فروشی می‌تواند به خدمات آنلاین مشتری منتقل شود؟ یا قرار است به یک طراح وب یا مشاور امنیت سایبری تبدیل شود؟ برخی از آنها مهارت فنی و تمایل لازم را پیدا خواهند کرد. دیگران ممکن است نیاز به ثبت‌نام در دوره‌های آنلاین داشته باشند. این مستلزم دانستن مهارت‌های مورد نیاز، داشتن توانایی استفاده از رایانه و اتصال به اینترنت برای کار و البته بودجه لازم برای گذراندن دوره‌های مختلف است. 
جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در سخنرانی خود هنگام ارائه برنامه مشاغل آمریکایی در 31 مارس گفت: «اکنون وقت آن است که اقتصاد خود را از پایین به بالا بسازیم.» پیشنهاد زیرساخت 2 تریلیون دلاری شامل 100 میلیارد دلار برای تأمین بودجه برنامه‌های آموزشی نیروی کار و تأمین 2 میلیون محل کارآموزی است. طبق بیانیه کاخ سفید که در ماه فوریه منتشر شد، سرمایه‌گذاری بیشتری برای آموزش آمریکایی‌ها برای مشاغل پردرآمد در صنایع مختلف از ساخت‌وساز، انرژی، تولید تا فناوری و مراقبت لازم است. اکنون شرکت‌ها در تلاش هستند تا با افزایش دستمزد، اجازه کار از راه دور کمتر، نگاه به مهارت و نه فقط تجربه، مردم را از حاشیه امن دورکاری دور کنند. این یک تفاوت قابل توجه با استخدام مجدد پس از رکود اقتصادی سال 2008 دارد، به دلیل اینکه آن زمان کارفرمایان بودند که می‌توانستند انتخاب کنند. بیماری همه‌گیر با اخراج‌های تاریخی آغاز شد، اما کارگران آمریکایی ممکن است با قدرت چانه‌زنی بیشتری از آنچه مدتی قبل داشته‌اند، آن را پشت سر بگذارند.

کد خبر: 15688

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 3 =