هدایت پول‌های سرگردان در مسیر تولید و اشتغال

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس در حال کمک کردن به دولت است و چنانچه دولت نیز همراهی کند می‌توانیم جلوی افرادی که در حوزه‌های اقتصادی به دنبال دلالی و سفته‌بازی هستند را بگیریم و البته باید پول‌های سرگردان مردم به سمت، تولید و اشتغال و سرمایه‌گذاری‌های بادوام و مستمر هدایت شود.

اصغر سلیمی در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین در خصوص وضعیت بورس گفت: در کشور یک سری پول‌های سرگردان وجود دارد که که این پول به سمت اهداف اقتصادی سرازیر نمی‌شود، هر روز شاهد این هستیم که این پول‌ها به سمت ارز، طلا یا با نیت سرمایه‌گذاری به سمت خرید مسکن یا خودرو می‌رود.

وی خاطرنشان کرد: دولت این نوید را به مردم داد که بورس می تواند فرصتی برای سرمایه‌گذاری باشد اما شاهد این بودیم که در فاصله زمانی کم، قیمت‌ها و شاخص قیمت‌های بورس که کارشناسی شده بود به یکباره چند برابر شد و این نشان می‌دهد که حباب قیمتی وجود دارد.

 نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت باید شرایط بورس را سر و سامان دهد، افزود: متاسفانه کسانی بودند که در این شرایط به فکر منافع خود و چندبرابر کردن سرمایه‌های خود بودند. مردم باید نسبت به مسائل اقتصادی آگاه شده و شفاف‌سازی لازم در این خصوص انجام شود. قیمت رسمی و کارشناسی که در حال حاضر در بورس شاهد آن هستیم چندین برابر قیمت‌های واقعی است و باید این قیمت‌ها اصلاح شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در برخی از حوزه‌های اقتصادی مثل مسکن که با اجرای طرح‌هایی چون مالیات بر خانه‌های خالی مانع از احتکار در این حوزه می‌شود در سایر حوزه‌ها نیز دولت بایستی دست دلالان را کوتاه کند.

وی اظهار کرد: در این مسیر، مجلس در حال کمک کردن به دولت است و چنانچه دولت نیز همراهی کند می‌توانیم جلوی افرادی که در حوزه‌های اقتصادی به دنبال دلالی و سفته‌بازی هستند را بگیریم و البته باید پول‌های سرگردان مردم به سمت، تولید و اشتغال و سرمایه‌گذاری‌های بادوام و مستمر هدایت شود.

سلیمی بیان کرد: دولت باید کاری کند تا مردم مجددا به آن اعتماد کنند چرا که مسائل و مشکلات کلان کشور با مشورت و هم‌فکری دولت و مجلس حل خواهد شد.

کد خبر: 15891

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 8 =