هدفمند شدن استفاده از ظرفیت مشاغل خانگی

رئیس کمیته دستمزد کانون عالی شورای اسلامی کار در ارتباط با بهره‌مندی از ظرفیت‌های مشاغل خانگی گفت: به نظر می‌رسد که هدفمندی و مدیریت نقطه تعادل بهره‌مندی از ظرفیت‌های مشاغل خانگی در کشور است.

فرامرز توفیقی در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین، درباره شرایط ایجاد مشاغل خانگی اظهار کرد: این حرکت بسیار عالی است که به سمت مشاغل خانگی در کشور برویم. باید توجه داشت که حرکت در مسیر ایجاد و توسعه مشاغل خانگی باید معنادار، هدف دار و رویه‌مند باشد و اگر این رویه را در سیاست‌گذاری‌های مشاغل خانگی مدنظر داشته باشیم، نه تنها در تولید ناخالص داخلی کشور اثربخش خواهد بود بلکه می‌تواند زنجیره‌های تامین مواد را در کشور تسهیل کرده و روند بهتری را در این بخش شاهد بود.

وی با اشاره به اینکه برقراری و تسهیل فعالیت مشاغل خانگی هزینه سربار زنجیره تامین و تولید را به صورت قابل توجهی کاهش می‌دهد، افزود: زمینه‌سازی برای ایجاد مشاغل خانگی و استفاده از این ظرفیت در کشور می‌تواند میل و رغبت ایجاد اشتغال را در کشور افزایش دهد.

این عضو کارگری شورای عالی کار در ادامه خاطرنشان کرد: تمام این تاثیرات به شرطی است که اشتباهات حوزه بنگاه‌های زودبازده در خصوص مشاغل خانگی تکرار نشود و مسیری برای ایجاد رانت در این حوزه قرار نگیرد. در این صورت است که می توان از این ظرفیت به نحو قابل توجهی استفاده کرد.

تاثیرات مثبت مشاغل خانگی در اشتغال کشور

توفیقی با بیان اینکه خلاقیت‌ها و کارایی حوزه مشاغل خانگی می‌تواند اتفاقات بزرگی را در حوزه‌های مختلف را رقم بزند، ادامه داد: ابن فعالیت ها و مدیریت درست آن می تواند دارای نتایج مثبتی در بخش اشتغال کشور باشد.

رئیس کمیته دستمزد کانون عالی شورای اسلامی کار گفت: اگر تجربیات کشورهای مختلف مانند سوئد، ایتالیا، آلمان، دانمارک و به طور خاص آمریکا را در بخش سیاست گذاری‌های حوزه مشاغل خانگی در نظر داشته باشیم، می بینیم که حتی شکل گیری شرکت های بزرگ می تواند از مشاغل خانگی آغاز شود.

کد خبر: 16421

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 7 =