کلافه شدن سهامداران از منفی‌های پی در پی بورس

 روز سه‌شنبه (۱۱ اردیبهشت‌ ماه) شاخص کل بورس با افت ۱۲ هزار واحدی در محدوده دو میلیون و ۲۶۸ هزار واحدی قرار گرفت.

به گزارش «آتیه آنلاین»، در چهارمین روز معاملاتی بازار سهام در هفته جاری شاخص کل بورس با کاهش ۱۲.۲۰۶ واحدی در محدوده دو میلیون و ۲۶۸ هزار واحدی قرار گرفت. شاخص کل هموزن نیز با افت ۶.۰۱۶ واحدی در محدوده ۷۵۰ هزار واحدی ایستاد.

همچنین امروز و در جریان داد و ستدهای بورس تهران، ۷.۱ میلیارد ورقه سهم طی ۳۱۶ هزار نوبت معاملاتی به ارزش بیش از ۵.۶ میلیارد تومان معامله شد و نمادهای فولاد مبارکه اصفهان، صنایع ملی مس ایران، پالایش نفت اصفهان، پالایش نفت بندرعباس، بانک ملت و ایران‌خودرو بیشترین تاثیر منفی و نمادهای گروه مدیریت سرمایه گذاری امید و بیمه ملت بیشترین تاثیر مثبت را بر روی شاخص کل بورس داشتند.

شاخص فرابورس نیز در معاملات امروز با افت۱۸۹ واحدی در محدوده ۲۵ هزار واحدی قرار گرفت. در فرابورس نیز ۵.۴ میلیون ورقه اوراق بهادار طی ۱۷۲ هزار نوبت معاملاتی به ارزش بیش از ۸.۵ هزار میلیارد تومان مورد داد و ستد قرار گرفت و نمادهای مجتمع جهان فولاد سیرجان، ایران‌خودرو دیزل، صنایع مادیران، بیمه پاسارگاد، نیروی برق دماوند، فولاد هرمزگان جنوب و سپیدار سیستم آسیا بیشترین تاثیر منفی و نمادهای پویا زرکان آق دره و سرمایه گذاری پویا بیشترین تاثیر منفی را بر روی شاخص فرابورس گذاشتند.

این درحالیست که با افت ۲۰۰ میلیارد تومانی نسبت به دیروز، امروز ارزش معاملات سهام و حق تقدم به رقم ۲.۹ هزار میلیارد تومان رسید. حقیقی‌ها ۲۳۷ میلیارد تومان پول از سهام و حق تقدم خارج کردند و تا به اینجا تراز مثبت ۱۰ میلیارد تومانی در صندوق های درآمد ثابت ثبت کرده‌اند.

از سویی رفتن ارزش معاملات سهام و حق تقدم به زیر ۳ هزار میلیارد تومان تابلوهای بورسی را بیش از پیش کم رمق و بدون تحرک کرده، سهامداران بازار سهام همچنان منتظر تغییر رویکرد در بورس هستند. به نوعی می‌توان گفت، منفی‌های این روزهای بازار سهام بیشتر از جنس خستگی و ناامیدی است، چراکه اتفاق منفی‌ای در بورس فعلا رخ نداده و حتی امکان به وقوع پیوستن اتفاقات مثبت هم در مورد بازار سرمایه وجود دارد.

به لحاظ تابلویی با این ارزش معاملات واقعا نمی‌توان انتظاری از بازار سهام داشت و می‌شود به این نکته اشاره کرد، حد ضرر تابلویی به عنوان حد ضرر اول بسیاری از سهام‌داران فعال شده، اما حد ضرر تکمیل کننده، یعنی افت شاخص کل بورس به زیر محدوده دو میلیون و دویست هزار واحدی تاکنون فعال نشده است.

در یک هفته گذشته برآیند معاملات در بازار سهام، خروج نقدینگی حقیقی (فروش حقیقی به حقوقی) به ارزش ۱۹ میلیارد تومان را نشان می‌دهد. امروز نیز روند خروج نقدینگی حقیقی برای سومین روز متوالی با ثبت رقم ۳۱۲ میلیارد تومان همچنان ادامه دارد. در یک هفته گذشته بر شدت خروج هم نسبت به میانگین ماهانه افزوده شده است.

همچنین برآیند معاملات صندوق‌های درآمد ثابت نیز در یک هفته گذشته حاکی از ۱۰۴۱ میلیارد تومان ورود نقدینگی حقیقی به این صندوق‌ها است. امروز نیز با ورود ۳۵۵ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی برای هفتمین روز متوالی به صندوق‌های درآمد ثابت، دریافت سود ثابت همچنان مورد استقبال حقیقی‌ها قرار دارد. در یک هفته گذشته شیب ورود به این صندوق‌ها هم نسبت به میانگین ماهانه، در حال افزایش است.

ارزش صف‌های خرید ۱۱۰ میلیارد تومان است که کاهش ۵۰ میلیارد تومانی نسبت به میانگین هفتگی را نشان می‌دهد. این در حالی است که ارزش صف‌های فروش با افزایش ۱۳ میلیارد تومانی نسبت به میانگین هفتگی، در محدوده ۱۹۹ میلیارد تومان قرار دارد.

کد خبر: 70305

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =