بازگشت یک‌میلیون و ۱۰۰ هزار نفر به کار

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: از نزدیک به ۲ میلیون نفر ریزش اشتغال، یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر بازگشت به کار داشتند.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط عمومی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، عیسی منصوری در حاشیه نشست کارگروه اشتغال اردستان با بیان این که، از نزدیک به ۲ میلیون نفر ریزش اشتغال، یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر بازگشت به کار داشتند، گفت: در حوزه بیمه بیکاری حدود ۷۳۰ هزار نفر مشمول این برنامه اختصاصی دوره کرونا شدند و بخشی از این افراد ۲۵۰ هزار نفر همچنان مشمول دریافت بیمه بیکاری هستند و نیازمند منابع جدیدی خواهیم بود.

 وی افزود: در نشست‌های اخیر کارگروه اقتصادی ستاد ملی مقابله با کرونا در مورد تداوم پرداخت تسهیلات، ایجاد فرصت بیشتر در حوزه تنفس برای باز پرداخت تسهیلات، حمایت در حوزه های مالیاتی و بیمه‌ای تصمیمات جدیدی اتخاذ شد که به زودی پس از تصویب نهایی در ستاد ملی کرونا ابلاغ خواهد شد.

وی با بیان این که در مواجه با کرونا و برای حفظ اشتغال و ایجاد امکان تداوم فعالیت کسب و کارهای آسیب‌دیده به صورت عمده در ۱۴ رسته اصلی و ۸۵۷ زیر رسته ۲۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات در اختیار گذاشته شد، افزود: این تسهیلات در مرحله نخست اشتغال محور بود و ۱۴ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شد.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطر نشان کرد: نزدیک به ۲ هزار میلیارد تومان به طور مستقل در اختیار بخش گردشگری، یک‌هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان در حوزه فرهنگ و هنر و ۸۰۰ میلیارد تومان در حوزه ورزش به صورت اختصاصی از طریق دستگاه‌های مربوطه در اختیار واحدهای کسب و کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: در نشست‌های اخیر کارگروه اقتصادی ستاد ملی کرونا نیز در مورد تداوم این تسهیلات و ایجاد فرصت بیشتر در حوزه تنفس برای باز پرداخت تسهیلات و همچنین حمایت در حوزه‌های مالیاتی و حوزه های بیمه‌ای تصمیمات جدیدی اتخاذ شد که به زودی پس از تصویب نهایی در ستاد ملی کرونا ابلاغ خواهد شد.

کد خبر: 16706

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 8 =