عملکرد ما از حافظه مردم پاک نخواهد شد

معاون اول رئیس جمهور ایران گفته مسئولین اقتصادی کشور عملکرد خوبی داشته‌اند،‌ اما عده‌ای تلاش می‌کنند به جامعه القا کنند دولت ضعیف است.

به گزارش آتیه آنلاین اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور در جلسه با مدیران ارشد شبکه بانکی و بررسی عملکرد برنامه‌های نظام بانکی در سال جهش تولید، با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر ضرورت کمک به مسئولین دولت برای حل مسائل کشور اظهار داشت: آیا شرایطی از این بدتر هم وجود دارد؟ برخی افراد که خیلی ادعا هم دارند فقط این جملات مقام معظم رهبری را تکرار می‌کنند و تصور می‌کنند که دیگران متوجه عملکرد آنها نیستند. هر یک از ما در دوران مسئولیت‌های مختلف خود کارنامه‌ای داریم و عملکرد ما از حافظه مردم پاک نخواهد شد. اگر می‌خواهیم مسائل کشور و مشکلات مردم را حل کنیم جز از طریق تفاهم، انسجام و مشارکت ملی قابل انجام نیست.

جهانگیری گفته تحریم‌های اخیر بسیار متفاوت از تحریم‌های گذشته است و آمریکا و شخص ترامپ با تمام قدرت ایستادند تا اقتصاد ایران را دچار فروپاشی کنند و این فشارها تا حدی بود که حتی کشورهای دیگر نتوانستند به تعهدات خود در مقابل ایران عمل کنند. 

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به کارشکنی‌های برخی در مسیر دولت گفت: متأسفانه در این شرایط عده‌ای سعی دارند همواره مردم را در فضایی تاریک قرار دهند و نسل جوان را نسبت به آینده کشور و سرنوشت خود نگران کنند. در این شرایط ما به دو جهت مسئولیت داریم که فشارها را تحمل کنیم؛ از یک سو قبول مسئولیت کرده‌ایم که کشور را از شرایط سخت عبور دهیم و از سوی دیگر ما به مردم و کشور علاقمند هستیم چرا که عده‌ای جان خود را برای کشور داده‌اند و بهترین فرزندان این کشور برای حفاظت از این آب و خاک فدا شدند. البته این به معنای عدم اشتباه نیست چرا که هر مسئول و مدیری ممکن است بر اساس محاسبات و شرایط پیش رو دچار خطا و اشتباه شود که مهم این است که این اشتباهات از طریق نقد دلسوزانه مطرح شود تا امکان اصلاح فراهم گردد. یکی از بدترین اتفاقات در کشور تضعیف حس دولت‌داری در مردم است و که باعث می‌شود مردم احساس کنند حاکمیت توان حمایت از آنها را ندارد. عده‌ای نیز در داخل کشور تلاش می‌کنند که به جامعه القا کنند دولت ضعیف است و تصور می‌کنند که اگر دولت را ضعیف و ناکارآمد جلوه دهند، مردم نگاه مثبتی به آنها خواهند داشت اما در حقیقت مردم آنها را اصلاً به حساب نمی‌آورند.

کد خبر: 1741

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 1 =