۳۰ خدمت تامین اجتماعی در قم غیرحضوری می‌شود

مدیرکل تامین اجتماعی قم گفت: ۳۰ خدمت مهم سازمان تامین اجتماعی در این استان به‌صورت کاملا غیرحضوری و از طریق سامانه خدمات غیرحضوری به نشانی eservices.tamin.ir ارائه می‌شود.

به گزارش  آتیه‌آنلاین به نقل از اداره‌کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، علی اصغر دادخواه، با اشاره به وضعیت شیوع بیماری کرونا و لزوم برنامه‌ریزی به‌منظور ارایه خدمات غیرحضوری به مردم، حذف مراجعات حضوری مخاطبان برای دریافت خدمات را از برنامه‌های مهم سازمان تامین اجتماعی در استان برشمرد.

وی اضافه کرد: بر همین اساس ۳۰ خدمت مهم و پرمخاطب تامین اجتماعی استان قم از طریق سامانه خدمات غیرحضوری به نشانی eservices.tamin.ir قابل‌ارائه است و نیازی به مراجعه و یا پیگیری حضوری از سوی بیمه‌شدگان نیست.

وی با بیان این‌که مرکز ارتباطات مردمی سازمان تامین اجتماعی به شماره ۱۴۲۰ نیز آماده ارائه خدمات راهنمایی و مشاوره به مردم است، خاطرنشان کرد: تمام این زیرساخت‌ها به‌منظور حفظ سلامتی مردم و مخاطبان تامین اجتماعی آماده شده و دیگر برای دریافت خدمات ۳۰ گانه نیاز به مراجعه حضوری نیست.

دادخواه تاکید کرد: کارفرمایان، بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران سازمان تامین اجتماعی می‌توانند بدون خروج از منزل، هم از طریق سامانه خدمات غیرحضوری به نشانی eservices.tamin.ir و هم از طریق سامانه تلفنی۱۴۲۰ تمام درخواست‌های خود را از تامین اجتماعی استان قم به ثبت برسانند و پیگیری کنند.

وی افزود: بر اساس این طرح، دوشنبه هر هفته یک سرویس غیرحضوری و نوین، به بیمه‌شدگان و مخاطبان سازمان تامین اجتماعی ارائه می‌شود.

وی با بیان این‌که ارائه ۳۰ خدمت غیرحضوری، طرح ۳۰۷۰ تامین اجتماعی نامگذاری شده است، ‌ گفت: تا پایان بهمن ماه جاری، با راه اندازی ۳۰ سرویس کاملا غیرحضوری، ۷۰ درصد مراجعات به شعب تامین اجتماعی حذف می‌شود و بر همین اساس این طرح، ۳۰۷۰ نامگذاری شده است.

به گفته مدیرکل تامین اجتماعی قم، ۲ سرویس پرداخت هدیه ازدواج و ثبت خاتمه کفالت فرزندان اناث، در هفته اول رونمایی از طرح ۳۰۷۰ عملیاتی شد و تا پایان بهمن‌ماه هر هفته یک طرح عملیاتی خواهد شد.

پیش از این نیز ۴۵ خدمت تامین اجتماعی در قالب طرح ملی دکتر نوربخش به‌صورت غیرحضوری به بیمه‌شدگان و افراد تحت تکفل ارائه می‌شد که البته بیمه‌شدگان برای انجام ۲۰ درصد پایان کار باید به‌صورت حضوری به شعب مراجعه می‌کردند.

بیمه تامین اجتماعی قم دارای چهار شعبه اصلی، ۲ شعبه اقماری و پنج کارگزاری رسمی است.

کد خبر: 1793

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 7 =