۳۰۶ هزار نفر در خراسان شمالی تحت پوشش تامین اجتماعی هستند

مدیرکل تامین اجتماعی خراسان شمالی گفت: هم‌اکنون ۱۰۲ هزار و ۷۰۰ نفر بیمه شده اصلی در استان هستند که در مجموع بیش از ۳۰۶ هزار نفر از جمعیت این خطه زیر پوشش تامین اجتماعی قرار دارند.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از اداره‌کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، سیداحمد سیدی با بیان اینکه در برابر هر ۵.۷ نفر بیمه‌شده در استان یک نفر مستمری دریافت می‌کند، گفت:  اگر تعداد مستمری‌بگیران زیاد شود رشد مصارف را خواهیم داشت.

سیدی افزود: اگر رونق اقتصادی در استان مناسب باشد ضریب پوشش بیمه ای نیز مناسب خواهد شد و در نهایت به ضریب پشتیبانی استان کمک خواهد کرد.

مدیرکل تامین اجتماعی خراسان شمالی بر اشتغال پایدار در استان تاکید کرد و گفت: باید تلاش کنیم با ایجاد شغل تعداد بیمه شده ها را افزایش دهیم.

وی اظهار داشت:  ۱۷ هزار و ۸۰ نفر از هم استانی ها بازنشسته و مستمری‌بگیر هستند و با احتساب افراد تحت تکفل به ۴۵ هزار نفر می رسند.

مدیرکل تامین اجتماعی خراسان شمالی اظهار داشت: ضریب پوشش بیمه‌ای در کشور ۴۲ درصد است که در این استان هفت درصد از این میانگین عقب است.

وی ضریب کنونی پوشش بیمه ای خراسان شمالی را ۳۵ درصد عنوان و بیان کرد: در این شاخص از کشور عقب هستیم که باید تلاش کنیم تا به متوسط این شاخص در کشور برسیم، جذب کارفرمایان فرار بیمه‌ای می تواند این شاخص  را ارتقا دهد.

سیدی بر توسعه عدالت اجتماعی در استان تاکید کرد و اظهار داشت: در جوامع پیشرفته، ضریب پوشش بیمه ای جمعیت، شاخص بسیار مهمی است که در ارزیابی ها مورد توجه قرار می گیرد چرا که نشان دهنده توسعه عدالت اجتماعی است.

کد خبر: 1917

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 9 =