الهام حسینی: به دنبال کم کردن فاصله با رقبای آسیایی‌ام هستم

بانوی ملی‌پوش وزنه برداری ایران گفت: من همیشه دنبال کم کردن این فاصله فنی و رکوردی با رقبای قدرتمند آسیایی‌ام هستم

الهام حسینی در گفت‌وگو با «آتیه آنلاین» در خصوص آغاز دور جدید تمرینات تیم ملی وزنه برداری زنان، اظهار داشت: از روز چهارشنبه اردوی تیم ملی برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا که قرار است در ازبکستان برگزار شود آغاز شده است. رقابت‌هایی که حکم گزینشی المپیک توکیو را هم نیز دارد. از آنجایی که زمان دقیق برگزاری این مسابقات به دلیل شیوع ویروس کرونا هنوز قطعی نیست احتمالا تا زمان برگزاری این مسابقات اردوهای تیم ملی با وقفه‌های کوتاه اما به طور مداوم برگزار خواهد شد تا اعضای تیم از شرایط بدنی و فنی لازم فاصله نگیرند. 

بانوی ملی‌پوش وزنه برداری ایران در ادامه به دوران قرنطینه و دوری از اردوهای تیم ملی و مسابقات وتمرینات گروهی اشاره کرد و گفت:من می‌دانستم که مسابقات آسیایی بالاخره دیر یا زود برگزار می‌شود و ویروس کرونا قرار نیست تا ابد در زندگی ما باقی بماند و بالاخره ما باید خود را برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا آماده کنیم، هرچقدر هم که بین آن بیشتر وقفه بیفتد کار ما به عنوان ورزشکار سخت‌تر خواهد بود. من از همان روزهای ابتدایی تعطیلی اردوها و بسته شدن باشگاه‌های ورزشی سعی کردم با هماهنگی مسئولین هیأت وزنه‌برداری استان لرستان و ورزش شهرم، تمرینات اختصاصی با وزنه را طبق هماهنگی که با مربیان تیم ملی داشتم، در این مدت بدون وقفه در دستور کار داشته باشم. البته قطعاً هیچ‌وقت شرایط تمرینی دسته‌جمعی و اردویی تیم ملی با تمرینات انفرادی خارج از اردو و تکنفره حداقل برای من به هیچ وجه برابر نیست و آنطوری که توقع داریم در روند کیفی و کمی عملکردمان تأثیرگذار نیست. اما تلاش من این بود که از فضای ورزش و تمرینات به هر نحوی است دور نمانم و این بهترین راه ممکن بود. 

حسینی ضمن ابراز خوشحالی از اینکه اردوهای تیم ملی بار دیگر آغاز شده است و می‌تواند در کنار هم تیمی‌هایش و زیر نظر مربیان تمرین کند، گفت: از شروع مجدد اردوهای آماده‌سازی تیم ملی وزنه‌برداری زنان بسیار خوشحالم و فکر می کنم این احساس همه اعضای تیم ملی است. امیدوارم شرایط طوری پیش برود که بدون هیچ مشکلی بتوانیم در بهترین وضعیت آمادگی قرار گرفته و در مسابقات آسیایی پیش رو بهترین نتایج را برای کاروان وزنه‌برداری ایران و تیم ملی وزنه‌برداری زنان رقم بزنیم. ما تمام تلاشمان این است که در شرایطی که امکان حضورمان در رقابت‌های بین المللی فراهم شده است، از این فرصت بهترین بهره را برده و مانند مسابقات پیشین شایستگی خود را اثبات کرده  و پاسخ اعتمادی که به ما شده است را بدهیم.

دختر وزنه بردار ایران که صاحب اولین مدال زنان در این رشته ورزشی است، در پاسخ به این سوال که چقدر امیدوار است بتواند در مسابقات ازبکستان مدال آوری کند، اظهار داشت: قبل از هر چیز باید این را در نظر داشت که واقعاً سطح کیفی وزنه‌برداری در قاره آسیا بالا است. در هر صورت من تمام تلاشم این است که پس از شروع مجدد اردوهای تیم ملی، تمریناتم را بی‌وقفه و جدی دنبال کنم تا اینکه اگر به مسابقات آسیایی اعزام شدم، اولاً، نسبت به سال قبل عملکرد فنی و رکوردی بهتری داشته باشم، دوماً اینکه در صورت امکان نیم نگاهی هم به مدال‌آوری در این رقابت‌ها داشته باشم.

وی افزود:  مسابقات آسیایی ازبکستان با توجه به اینکه مسابقه طلایی گزینشی المپیک نیز به شمار می‌رود قطعاً سطح کیفی بسیار بالایی خواهد داشت و رقابت تنگاتنگی را شاهد خواهیم بود. به همین دلیل کسب مدال در این مسابقه برای ما که در این رشته تازه کار هستیم حتماً سخت و دشوار خواهد بود. من همیشه دنبال کم کردن این فاصله فنی و رکوردی با رقبای قدرتمند آسیایی‌ام هستم. امیدوارم تا زمان اعزام همه چیز روبه‌راه باشد تا ما بتوانیم بهترین نتیجه را برای وزنه‌برداری زنان ایران در این رویداد کسب کنیم.

حسینی درباره این موضوع که بحران کرونا و تعطیلی اردوها و مسابقات چه تاثیری روی روند فعالیت دختران وزنه برداری داشته است، گفت: به هر حال همانطور که کرونا روی تمام زندگی ما چه ورزشکار بودیم چه نبودیم تاثیرات خودش را گذاشت، قطعا به دختران ملی پوش وزنه برداری هم ضررهایی وارد کرد.  نظر من این است که اگر اردوهای تیم ملی از سال گذشته مستمر ادامه پیدا می‌کرد، قطعاً شرایط رکوردی و انگیزشی ما رشد چشمگیری پیدا می‌کرد. طوری که قطعاً می‌توانستیم با رقبای آسیایی رقابتی نزدیک داشته باشیم. کادرفنی و فدراسیون هم پیگیر بودند و حواسشان به ما بود اما خب به واسطه وضعیت موجود چاره‌ای جز تحمل شرایط برای خروج از این وضعیت بحرانی نداشتیم و نداریم. این یک بحران جهانی است و در این بین کسی برنده است که ناامید نشده و این شرایط سخت را مدیریت کند. 

کد خبر: 1945

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 7 =