تصویب تعرفه خدمات پرستاری در شورای عالی بیمه

معاون پرستاری وزارت بهداشت گفت: از همه افرادی که کمک کردند تا قانون بر زمین مانده تعرفه خدمات پرستاری امروز در جلسه شورای عالی بیمه سلامت به نتیجه برسد، تشکر می‌کنم. ۶ تیر ۱۳۸۶ این قانون در مجلس مصوب شد و امروز پس از ۱۴ سال در ۶ تیر ۱۴۰۰ به تصویب شورای عالی بیمه رسید.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از وبدا، دکتر مریم حضرتی در حاشیه جلسه شورای عالی بیمه سلامت اظهار داشت: با تاکید مقام معظم  رهبری برای اجرای این قانون به زمین مانده، امروز خواسته دیرینه پرستاران یعنی آیین‌نامه تعرفه خدمات پرستاری که دستاورد بزرگی بود، محقق شد. ضمن تبریک به جامعه پرستاری از همه افرادی که در این راه کمک کردند، تشکر می‌کنم.

وی افزود: بیش از ۵۰۰ بسته استاندار خدمت پرستاری که در سال ۹۰ تدوین شده بود امسال با تشکیل گروه‌های تخصصی پرستاران بالینی و صاحب‌نظران پرستاری مورد بازنگری قرار گرفت و بسته‌های استاندارد تدوین شده با همکاری اداره کل تعرفه خدمات درمانی معاونت درمان وزارت بهداشت و دبیرخانه شورای عالی بیمه سلامت، سازمان نظام پرستاری و معاونت حقوقی، ارزش نسبی آنها تعیین و آیین نامه اجرایی آن تدوین شد.

معاون پرستاری وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: امروز با اتفاق نظر و رای قاطع اعضای شورای عالی بیمه سلامت، آیین نامه تعرفه خدمات پرستاری مصوب شد و برای اجرا به هیات وزیران تقدیم می‌شود که امیدواریم قبل از پایان دولت اجرایی شود.

وی افزود: هدف اصلی از این تعرفه گذاری، برقراری عدالت در توزیع درآمدها و هویت بخشی مستقل به خدمات پرستاری است و این دو هدف اصلی ما، محقق شد و این دستاورد بزرگ را به جامعه پرستاری تبریک می‌گویم و از وزیر بهداشت که همواره از جامعه پرستاری حمایت کرده‌اند، تشکر می‌کنم.

کد خبر: 20092

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 3 =