ابلاغ دستورالعمل ارزشیابی فعالیتهای تحقیقات در دانشگاه‌های علوم پزشکی

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت دستورالعمل ارزشیابی فعالیت‌های تحقیقات و فناوری در دانشگاه‌های علوم پزشکی را که با رویکرد بازآرایی و بازسازماندهی، متناسب با فرایندهای بهینه و کارا و ایجاد دسترسی و شفافیت در بستر سامانه برخط تدوین شده است، ابلاغ کرد.

به گزارش آتیه آنلاین از معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت،  فرید نجفی درخصوص ضرورت این به‌روزرسانی گفت: پس از انجام ٢ دهه پایش و ارزیابی مستمر و با توجه به توسعه قابلیت‌ها و رهیافت‌های جدید نیاز به بروزرسانی و تغییرات ساختاری و محتوایی فراوان و استفاده از ابزارهای نوین و دسترسی‌های شفاف و آسان دانشگاه‌های علوم پزشکی به منظور تحقق هدف غایی توسعه دانش و فناوری و به‌کارگیری آن به‌منظور ارتقای سلامت مردم به شدت احساس شد.

وی از اعمال تغییرات اساسی در فرایند اجرایی ارزشیابی خبر داد و افزود: طراحی و راه‌اندازی سامانه جامع ارزشیابی تحقیقات و فناوری به آدرس evaluation.research.ac.ir و تجمیع تمام فرایندهای ارزشیابی از موضوع ارزشیابی دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی تا ارزشیابی مراکز تحقیقاتی و نیز جشنواره رازی، از آن جمله این تغییرات هستند.

 معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت یادآور شد: دسترسی‌ها و امکانات این سامانه به گونه‌ای طراحی شده است که ضمن برخط شدن فرایند اجرایی، امکان مشاهده و بررسی نتایج هر دانشگاه یا مرکز تحقیقاتی بر اساس داده‌های موجود به صورت برخط و کاملا شفاف میسر است.

نجفی ادامه داد: در ارزشیابی سال ۱۳۹۹، محور فناوری جهت تمامی دانشگاه‌های علوم پزشکی و حیطه ارزشیابی پژوهش‌های اثربخش سلامت در ۱۸ دانشگاه علوم پزشکی به صورت پایلوت مورد ارزیابی قرار می گیرند.

وی همچنین گفت: دانشگاه‌های علوم پزشکی در سال ۱۳۹۹ چهار محور تولید دانش، ساختار تحقیقات و فناوری، توسعه فناوری و اثرگذاری پژوهش (به صورت آزمایشی) ارزشیابی می شوند.

کد خبر: 20665

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 1 =