ویروس هندی و آفریقای جنوبی در دو ماه گذشته وارد کشور شده است

وزیر بهداشت گفت: در دو ماه گذشته شاهد ورود ویروس جهش یافته هندی و آفریقای جنوبی در کشور بوده‌ایم که بیشتر از مرزهای جنوبی وارد کشور شده است و تمام تلاش ما این بود که در برخی استان‌ها، این موارد را زمین گیر کنیم اما ویروس نیاز به پاسپورت ندارد که از مرزی به مرز دیگر عبور کند و سرعت انتشار ویروس هندی هم به شدت بالاتر از ویروس انگلیسی است.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از وبدا، دکتر سعید نمکی در حاشیه افتتاح مجتمع خوابگاهی دخترانه تلاش دانشگاه علوم پزشکی تبریز اظهار داشت: در حال حاضر استان‌های جنوبی، جنوب شرقی و شرق کشور تحت تاثیر از مرزهای بیرونی، گرفتار ویروس هندی شده‌اند و به استان‌های دیگر هم سرایت می‌کند اما با کمک بسیج و هلال احمر و سایر دستگاه‌ها در طرح شهید سلیمانی در تلاش هستیم تا مدیریت درستی بر بیماری داشته باشیم.

وی افزود: از این هفته با توجه به ورود واکسن از خارج از کشور که تسریع شده و نیز واکسن‌های داخلی که به عرصه مصرف آمده، واکسیناسیون سرعت می‌گیرد و امیدواریم که بتوانیم این موج بیماری را همانند پیک‌های قبلی مدیریت و مهار کنیم.

وزیر بهداشت یادآور شد: امروز واکسن برکت با ظرفیت ۳ میلیون دُز، آماده تولید و واگذاری به وزارت بهداشت است و تاکنون ۳۲۰ هزار دُز از این واکسن در اختیار ما قرار گرفته و دیشب نیز قرار بود چند ده هزار دُز دیگر تحویل شود اما مدارکی برای تزریق نیاز بود که باید مکتوب به ما می‌دادند که دیروز ارائه شد و از این هفته واکسیناسیون را با واکسن‌های برکت در کشور خواهیم داشت. واکسن پاستور نیز از هفته آینده وارد چرخه واکسیناسیون می‌شود اما تولید انبوه واکسن‌های داخلی از مرداد و شهریور شکل خواهد گرفت و تعداد بیشتری از واکسن‌های داخلی را در اواخر تابستان و اوایل پاییز در اختیار خواهیم داشت.

وزیر بهداشت گفت: به استان آذربایجان شرقی سفر کردیم تا علاوه بر تقدیر از مسئولان استانی در طول مدت مقابله با کرونا، مورادی را در خصوص خیز جدید کرونا و همراهی سایر دستگاه‌ها مرور کنیم و از همه مهمتر افتتاح پروژه‌های ارزشمند حوزه سلامت نیز در این سفر بود که ۴۷ پروژه بهداشتی را چندین روز قبل و امروز نیز ۵۱ پروژه بهداشتی و درمانی و رفاهی را افتتاح کردیم.

دکتر نمکی یادآور شد: چندین پروژه بهداشتی و درمانی بزرگ در سطح استان آذربایجان شرقی مانند بیمارستان مردانی آذر که توسط یکی از خیرین و با کمک وزارت بهداشت در حال ساخت است، وجود دارد و به زودی به عنوان یک مرکز مهم، افتتاح خواهد شد. امروز یکی از بزرگترین خوابگاه‌های دانشجویی کشور با ظرفیت ۲۵۰۰ دانشجوی دختر افتتاح شد که با کمک‌های دانشگاه علوم پزشکی تبریز، سازمان برنامه و بودجه و وزارت بهداشت توسط قرارگاه خاتم الانبیا ساخته شده است.

کد خبر: 20963

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 14 =