بسترسازی برای عرضه تولیدات مددجویان در بازارهای جهانی

مدیرکل اشتغال و کارافرینی سازمان بهزیستی کشور گفت: سیاست سازمان بهزیستی در سال ۱۴۰۰ تلاش در جهت بسترسازی ایجاد زنجیره‌های کامل تولید تمامی کسب و کارهای مددجویان است که در نهایت امکان عرضه بالای آن‌ها در بازارهای داخلی و جهانی فراهم شود.

‌ رضا دهقان در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین در تبیین سیاست‌های اشتغال‌زایی این سازمان در انطباق با نام‌گذاری سال جاری توسط مقام معظم رهبری (ره)، اظهارکرد: تلاش سازمان بهزیستی بر این است که به موازات پشتیبانی از زنجیره‌های ارزش تولید، کسب وکارهای موجود و حذف موانع پیش روی آن‌ها، زمینه و بستر عرضه محصولات مددجویان نیز در گروه‌های هدف داخل کشور و بازارهای جهانی فراهم شود.  

وی در تبیین چالش‌های پیش روی کارگاه‌های مددجویان افزود: اگرچه دریافت وام و کمک‌بلاعوض دغدغه اولیه مددجویان در حوزه راه‌اندازی کسب و کارشان است اما چالش جدی پس از ایجاد کارگاه اتفاق می‌افتد، کارگاه تولیدی بخشی از زنجیره ارزش است و مددجویان پس از ایجاد کارگاه در تامین مواد اولیه و بازار فروش با مشکلات عدیده‌ای مواجه می‌شوند.

مدیرکل اشتغال و کارافرینی سازمان بهزیستی‌ کشور با تاکید بر تجارب سازمان در ایجاد هم‌افزایی با سایر نهادهای بیرونی فعال در حوزه اشتغال‌ گفت: عزم جدی سازمان بهزیستی با توجه به اشراف کامل نسبت به مشکلات پیش روی مددجویان صاحب کسب و کار بر این است که زنجیره‌های تولید کاملی را برای کسب و کارهای مختلف مددجویان ایجاد کند در این صورت نه تنها از هدر رفت منابع جلوگیری می‌شود بلکه به مددجو یاری می‌رساند که با شناسایی بازار مرتبط با کسب و کار خودش، مواد اولیه را با کمترین قیمت تهیه کند و با قیمت تمام شده پایین به تولید انبوه برساند و در بازارهای هدف داخلی و خارجی بی دغدغه به فروش برساند.

دهقان باتاکید بر کیفیت بالا و در سطح استاندارد بین المللی تولیدات مددجویان عنوان کرد: برخی از کالاهای تولیدی در حوزه صنایع دستی و دیگر کسب و کارهای مددجویان به جهت رعایت استانداردهای موجود، از ظرفیت صاداراتی خوبی برخوردار هستند و در صورت بسترسازی و پیگیری سازمان بهزیستی امیدواریم با شناسایی بازارهای خارجی، امکان عرضه و صدور چشمگیر و در خور آن‌ها فراهم شود.

وی صادرات محصولات مددجویان را در اشتغال زایی پایدار موثر دانست و افزود: ایجاد شغل پایدار و ارزآوری بالا از دستاوردهای صادرات محصولات است و مهم تر اینکه مددجو با انگیزه بالا در جهت توسعه و ارتقاء کسب و کار خود به فعالیت اقتصادی اش ادامه می‌دهد و امیدواریم تا بدانجا پیش برود که زمینه بی‌نیازی کامل آن‌ها از دریافت انواع حمایت‌های دولتی در قالب مستمری و یارانه و... فراهم شود.

کد خبر: 21045

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =