فسخ فرزندخواندگی در صورت زیان کودک

مدیرکل دفتر امور کودکان و شبه خانواده سازمان بهزیستی کشور با اشاره به نحوه نظارت سازمان بر شیوه فرزند پروی زوجین گفت: اگرچه مراحل فرزندخواندگی با دقت و حساسیت زیاد طی می‌شود و سلامت متقاضیان نیز توسط پزشکی قانونی مورد بررسی و تایید قرار می‌گیرد اما بعد اتمام مراحل، سیستم نظارتی بهزیستی بر خانواده‌ها تا زمان مقرر قانونی به قوت خودش باقی است.

سعید بابایی در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین اظهار کرد: تا شش ماه که تبدیل سرپرستی موقت به سرپرستی دائمی توسط دادگاه به طول می‌انجامد، نظارت‌های مستمر کارشناسان بهزیستی برای کسب اطمینان ادامه دارد.

وی افزود: براساس قانون بعد از ش ماه نیز خانواده‌های متقاضیان باید آمادگی پذیرش نظارت‌های سازمان را تا ۱۸ سالگی داشته باشند و این امری رایج در تمام دنیا است.

مدیر کل دفتر امور کودکان و شبه خانواده سازمان بهزیستی با اشاره به اینکه مصالح عالیه کودک برای بهزیستی در اولویت است، ادامه داد: در هر زمان که سازمان بهزیستی تشخیص دهد ادامه فرزند خواندگی به ضرر کودک یا نوجوان است می‌تواند با ارایه گزارش مددکاری به دادگاه در مسیر فسخ فرزندخواندگی حرکت کند.

وی در پایان از مردم خواست که در صورت مواجه با موردی از کودک آزاری به ویژه در فرزندخوانده‌ها، با شماره‌های مرتبط نظارتی سازمان از جمله ۱۴۸۲ (سامانه دیدبان) یا ۱۲۳ (اورژانس اجتماعی) تماس گرفته و موارد تخلف را گزارش کنند.

کد خبر: 22775

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =