دسترسی به مواد مخدر در دانشگاه‌ها و پادگان‌ها

یک‌دکترای روانشناس بالینی مدعی شد که دسترسی به مواد در دانشگاه‌ها و پادگان‌ها آسان‌تر از گذشته شده است و به شکلی عجیب فضاهای آموزشی به سمت تبدیل شدن به پاتوق‌های مصرف پیش می‌روند.

علی قائدنیای جهرمی در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین ورود مواد مخدر به مراکز آموزشی را نگران کننده خواند و اظهار کرد: در ماه گذشته شش مراجعه کننده داشتم که از پادگان مصرف‌شان شروع شده بود و این مساله‌ای تامل برانگیز است.

وی با اشاره به رقابت قیمتی مواد محرک و افیونی افزود: کسانی که تولیدکننده، وارد کننده و یا توزیع کننده هستند در نظر می‌گیرند اگر مشتری بیشتری داشته باشند و قیمت‌شان هم کمتر باشد مشتریان بیشتری جذب و حفظ می‌کنند و به همین جهت بین عرضه این دو مواد رقابت قیمتی ایجاد شده است.

این روانشناس بالینی ادامه داد: شیشه به دلیل صنعتی بودن عملا تولید آن راحت‌تر است و با کم و زیاد کردن مواد غیرقابل اتکاء، اگرچه آسیب‌های آن را کمتر و بیشتر می‌کنند اما از این طریق می‌توانند قیمت را دستکاری کنند اما تا به حال‌ کوکایین ارزان نشده است و حتی در دوران کرونا گران‌تر هم شده است.

قائدنیای جهرمی تصریح کرد: در شرایطی که شاهد افزایش ۶۰۰ تا ۷۰۰ برابری قیمت مسکن هستیم اینکه چرا نوسان قیمت چندانی در مواد مخدر نمی‌بینیم این است کسانی که وارد مافیای مواد مخدر می‌شوند نگاه‌شان مشتری مداری است و می‌خواهند مشتری خود را حفظ کنند و از دست ندهند که اگر نگاه دولتمردان و سیاستمداران از این جنس بود ما الان شاهد گرانی‌ها و تورم‌های افسارگسیخته در بخش‌های مختلف نبودیم.

وی اعلام کرد: امروزه رقابت بین مصرف گل و شیشه است، قبلا مصرف شیشه خیلی بارزتر بود اما الان گل جایگزین مصرف شیشه شده و دلایل مطرح شده مصرف کنندگان این است که گل ماده گیاهی است و عوارض کمتری دارد.

کد خبر: 23200

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 5 =