افزایش همکاری های بیمه سلامت با تامین اجتماعی در خدمت رسانی به بیماران

مدیر درمان تامین اجتماعی کرمان در وبینار با روسای مراکز درمانی استان گفت: بر اساس مصوبات ستاد استانی مقابله با کرونا، بیمه سلامت فرانشیز درمانی بیمه شدگان تحت پوشش و بیمه شدگان روستایی را که از مراکز درمانی تامین اجتماعی خدمت می گیرند، پرداخت خواهد کرد.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، دکتر امین فخر افزود: بر این اساس محدودیت های بیمه سلامت در پرداخت هزینه های درمانی مربوط به بیمارانی که دارای دفترچه بیمه سلامت و بیمه روستایی می باشند، رفع شده و این سازمان نسبت به پرداخت هزینه های در تعهد به مراکز درمانی تامین اجتماعی در استان اقدام می کند.
مدیر درمان تامین اجتماعی کرمان اضافه کرد: با تصویب شورایعالی بیمه، داروهای فاویپیراویر و رمدسیویر در تعهد بیمه های پایه قرار گرفته که لازم است در مراکز درمانی تامین اجتماعی مطابق دستور العملها و پروتکل ها نسبت به تجویز و مصرف آن اقدام شود.
دکتر فخر با اشاره به تقسیم بندی مناطق به وضعیت قرمز، نارنجی و زرد گفت: با توجه به اینکه مراکز درمانی در کدام منطقه قرار گیرند، نوع خاصی از مدیریت منابع انسانی اعمال می شود.

وی همچنین از تعطیلی کمیسیون ها و شورای پزشکی مطابق دستور مدیر عامل سازمان در شرایط کنونی خبر داد.
وی در خصوص تامین منبع اکسیژن در بیمارستان پیامبر اعظم(ص) کرمان و دکتر غرضی سیرجان گفت: تمهیدات لازم انجام شده ومراحل نهایی اخذ مجوزهای قانونی طی می شود و به زودی محقق خواهد شد.
دکتر فخر تصریح کرد: تلاش می کنیم از مجوزهای صادره و اعتبارات تخصیص یافته در راستای توسعه خدمات درمانی در موعد مقرر بهره برداری کنیم.
دکتر فخر همچنین در جلسه بررسی روند اجرای طرح نسخه الکترونیک در مراکز طرف قرارداد، اظهار داشت: در اجرای این طرح علاوه بر دستور العمل های سازمانی، به زیر ساختهای اجتماعی و فنی، دیدگاههای جامعه پزشکی و انجمن های صنفی و نیازهای بیماران، به صورت همزمان توجه داریم.

وی افزود: مراحل اجرایی این طرح به خوبی پیش می رود و دیدارهایی نیز با مسئولین نهادهای پزشکی و انجمن های صنفی دارویی انجام شده است که رویکرد مثبتی به این طرح دارند که این امر ناشی از اعتماد ایشان به سازمان تامین اجتماعی است.
دکتر فخر ادامه داد: زیر ساخت های فنی نسخه الکترونیک ارتقاء یافته است و با تامین زیر ساخت های اجتماعی و جلب همکاری جامعه پزشکی و توجه به نیازمندی های بیماران، طرح را جلو خواهیم برد.
دکتر حمید رضا متولی زاده، رییس دفتر اسناد پزشکی نیز در این جلسه گفت: گفتگوهای لازم با سازمان نظام پزشکی و تشکل های صنفی پزشکی در خصوص اجرای نسخه الکترونیک را انجام داده ایم و پتانسیل های بسیار خوبی در استان برای اجرای این طرح وجود دارد.
وی افزود: در دفتر اسناد پزشکی تیم های اجرایی شکل گرفته اند و مطابق الگوهای تعیین شده فعالیت می نمایند.
رییس دفتر اسناد پزشکی ادامه داد: اطلاع رسانی به جامعه پزشکی و مراکز طرف قرارداد در خصوص نسخه الکترونیک انجام شده است.

وی اظهار داشت: طرح نسخه الکترونیک چند سالی است که در سطح کشور اجرا شده و در گام نخست در مراکز ملکی سازمان تامین اجتماعی عملیاتی شد.

وی افزود: از سال ۹۷ اجرای این طرح در مراکز طرف قرارداد آغاز گردید و با تامین و تکمیل زیر ساخت های لازم و جلب مشارکت جامعه پزشکی ادامه پیدا کرده است.

رییس دفتر اسناد پزشکی اضافه کرد: در مراکز پزشکی، داروخانه ها و سایر مراکز پاراکلینیکی که به سامانه نسخه الکترونیک مجهز شده اند با دریافت کد ملی بیماران، می توانند خدمات نسخه الکترونیکی را به آنها ارائه بدهند و نسخ صادر شده در فضای مجازی قابل دسترسی است.

دکتر متولی زاده ادامه داد: با اجرای طرح نسخه الکترونیک، بیمه شدگان نیازی به ارائه دفترچه بیمه به مراکز درمانی ندارند و صرفا با ارائه کد ملی می توانند خدمات دریافت نمایند و امکان فراخوانی سوابق درمانی ایشان هم وجود دارد و خطاهای تجویز دارو و تداخلات دارویی نیز کاهش می یابد.

وی در خصوص اطلاع رسانی پیرامون این طرح گفت: از طرق مختلف مانند: ارسال پیامک، نامه اداری، فضای مجازی، پوستر و بنر اقدام شده است.

وی یادآور شد: به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا با افزایش خدمات غیر حضوری به بیمه شدگان، میزان حضور آنها را در دفتر اسناد پزشکی در حد قابل توجهی کاهش داده ایم

کد خبر: 2406

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 2 =