تمهیدات مجدد سازمان تأمین اجتماعی جهت جلوگیری از گسترش  کرونا از ابتدای آذر تا پایان آذرماه

سرپرست اداره کل تأمین اجتماعی استان سیستان وبلوچستان گفت: از اول آذر ماه لغایت پایان آذر با توجه به افزایش شیوع بیماری کرونا در سطح کشور و استان به جهت صیانت از سلامت بیمه شدگان و همکاران شاغل در واحدهای اجرائی تمهیداتی در سطح شعب استان اجرایی می شود.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، سرپرست اداره کل تامین اجتماعی استان سیستان وبلوچستان با توجه به افزایش شیوع بیماری کرونا در سطح کشور اعلام کرد: برگزاری جلسات هیات های بدوی و تجدیدنظر تشخیص مطالبات، کمیسیون های پزشکی (موضوع ماده ۹۱ قانون تأمین اجتماعی) و شوراهای پزشکی در دوره مذکور موقتاً تعلیق می گردد، همچنین نظر به اینکه معرفی بیمه شدگان به کمیسیون پزشکی مستلزم مراجعه بیمه شده به پزشکان معالج و مراکز درمانی می باشد، لذا فرآیند معرفی متوقف لیکن به منظور جلوگیری از زایل شدن شرایط مقرر در مواد (۷۵) و (۸۰) قانون تأمین اجتماعی، ضروریست متقاضیان نسبت به حفظ و ادامه بیمه پردازی اقدام نمایند.

حمید ابراهیمی گفت :برای انعقاد قرارداد متقاضیان ادامه بیمه با ماهیت غیر اجباری، رانندگان، کارگران ساختمانی و ... ضرورتی به معرفی آنان جهت انجام معاینات پزشکی بدو بیمه پردازی تا پایان زمان فوق الذکر نبوده و در صورت احراز شرایط مقرر واحد اجرائی می بایست ضمن اخذ تعهد کتبی از وی اقدام نمایند.

وی با اشاره به اینکه ‌معرفی بیمه شدگان به مراجع پزشکی (پزشک معتمد، شورا و کمیسیون پزشکی) جهت بررسی استراحت پزشکی در دوره صدرالاشاره موقتاً تعلیق می گردد، بیان کرد چنانچه تایید استحقاق درمان آنان مستلزم پرداخت غرامت دستمزد باشد، در این حالت صدور سند علی الحساب و پرداخت تا ۸۰% غرامت ایام بیماری بر مبنای حداقل دستمزد با رعایت سایر شرایط قانونی بلامانع می باشد. بدیهی است پرداخت مابقی مبلغ غرامت طبق ضوابط مربوطه منوط به تائید گواهی استراحت توسط مراجع ذیربط خواهد بود.

 ابراهیمی بیان کرو: جلسات کمیته های احتساب سوابق صرفا در رابطه با بیمه شدگانی تشکیل می گردد که تبعات بررسی پرونده ایشان حائز اهمیت بوده و منجر به صدور احکام تعهدات قانونی بلند مدت می شوند.

کد خبر: 2408

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 7 =