سکان درمان در دستان یک چشم‌پزشک

بهرام عین‌اللهی به عنوان وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دولت سیزدهم معرفی شده است.

نام بهرام عین‌اللهی در میان لیست وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم، به چشم می‌خورد؛ عین‌اللهی، فوق تخصص قرنیه چشم است و سمت‌هایی را مانند رئیس قطب چشم‌پزشکی دانشگاه علوم‌پزشکی شهید بهشتی، معاونت آموزشی و دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی وزارت بهداشت را در کارنامه حرفه‌ای خود دارد.  

او همچنین ریاست بخش چشم بیمارستان شهید دکتر لبافی‌نژاد را برعهده داشته، عضو هیات ممیزه دانشگاه شهید بهشتی تهران بوده و به عنوان مشاور وزیر بهداشت فعالیت داشته است.  

عین‌اللهی متولد ۱۳۳۷ و اصالتا سرابی است. در سال ۱۳۵۵ در منطقه ۱۰ تهران با رتبه اول و معدل ۳/ ۱۹ در رشته تجربی فارغ‌التحصیل شده است. سپس در سال ۱۳۵۵ در رشته پزشکی اصفهان پذیرفته شده و در سال ۱۳۶۳ از دوره پزشکی عمومی فارغ‌التحصیل شده است. او در مدت تحصیل در زمینه‌های سیاسی و مذهبی فعالیت می‌کرد.

او افتخار حضور در تمام عملیات‌های دوران دفاع مقدس را دارد و به گفته خودش با وجود اینکه بعد از اتمام دوره پزشکی عمومی جزو ۱۰درصد نمرات برتر در امتحان دستیاری بوده، اما به دلیل نیاز جبهه‌ها ترجیح داده است که در بهداشت و درمان جنگ فعالیت داشته باشد.

پس از پایان جنگ در سال ۱۳۶۷ در دستیاری در رشته چشم‌پزشکی شهید بهشتی تهران پذیرفته شده و در سال ۱۳۷۰ دوره فوق تخصص قرنیه و سگمان قدامی را در دانشگاه شهید بهشتی تهران ادامه داده و به دلیل نمرات بالا و علاقه خویش به عضویت هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی درآمده است.

عین‌اللهی همچنین شهدا را الگوی خود معرفی کرده و اظهار کرده است که شهید همت، شهید باکری و به ویژه شهید آوینی در زندگی او تاثیر بسزایی داشته‌اند. دوستان نزدیک او شهید کرباسی، شهید آتش‌دست و شهید رهنمون الگوی او در زندگی شخصی و حرفه‌ای بوده‌اند.

او به رشته پزشکی علاقه فراوانی دارد و در یکی از مصاحبه‌های خود اعلام کرده بود که اگر مجدد بخواهد زندگی تحصیلی خویش را آغاز کند، باز هم رشته پزشکی را انتخاب خواهد کرد.

سوابق علمی و اجرایی

رئیس قطب چشم‌پزشکی دانشگاه علوم‌پزشکی شهید بهشتی، مسئول کمیته جذب دانشجویی جهاد سازندگی در شورای انقلاب فرهنگی، معاون درمان بهداری کل سپاه، معاون آموزشی وزارت بهداشت و درمان، دبیر شورای گسترش دانشگاه‌های علوم‌پزشکی، دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی، رئیس دفتر نظارت و ارزیابی معاونت آموزشی وزارت بهداشت، مشاور سازمان بین‌المللی آموزش پزشکی WFME، دبیر انجمن آموزش علوم پزشکی ایران، عضو هیات ممتحنه بورد تخصصی چشم‌پزشکی، شورای عالی مرکز تحقیقات پشم‌پزشکی، شورای عالی استعدادهای درخشان وزارت بهداشت، هیات مدیره بانک چشم جمهوری اسلامی، مرکز تحقیقات کاربرد لیزر در علوم پزشکی(LMSRC) دانشگاه علوم‌پزشکی شهید بهشتی و عضو هیات تحریریه مجلات بینا، طب و تزکیه و کوثر سوابق علمی و اجرایی او را تشکیل می‌دهد.  

او ۳۵ کتاب، ۴ مقاله فارسی و ۹ مقاله انگلیسی را به نگارش درآورده و برای ابداع و اختراع بیوایمپلنت بدون بخیه چشم، تقدیرنامه دریافت کرده است. همچنین مجموع خاطرات او از سوی بسیج جامعه پزشکی منتشر شده است.

کد خبر: 24914

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 2 =