سلامت ۵۳۲ هزار مسافر در مبادی رسمی کشور پایش شد

رئیس سازمان امداد ونجات جمعیت هلال احمر از غربالگری و پایش سلامت ۵۳۲ هزار و ۲۷۹ مسافر ورودی در مبادی مرزی رسمی کشور به منظور کنترل بیماری کرونا خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، مهدی ولی پور ضمن تاکید بر تداوم اجرای طرح کنترل بهداشتی مسافران در مبادی مرزی کشور گفت: این طرح با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از ٢٠ اسفند سال ۹۹ آغاز شده و تا صبح امروز ۲۳ مرداد ماه، ۵۳۲ هزار و ۲۷۹ نفر از مسافران کنترل و غربالگری شده اند.

وی افزود: در این مدت ۷۶ هزار و ۴۶۷ مورد تست فوری و ۵۸ هزار مورد تست «پی سی آر» از مسافران مشکوک به کرونا گرفته شده و ۱۹۷ نفر از مسافران نیز به صورت موقت قرنطینه شده اند.

ولی پور گفت: این طرح با مشارکت ۴۷۱ نیروی عملیاتی در ١۶ استان در حال اجراست.

به گزارش ایرنا، از ابتدای شیوع کرونا در کشور(اسفند ۹۸) تا کنون ۹۶ هزار و ۷۴۲ نفر از هموطنان جان خود را از دست داده اند.

این ویروس پنج خیز داشته و تلفات آن روز دوشنبه ۱۷ مرداد به یک رکورد دست یافت و طی ۲۴ ساعت ۵۸۸ نفر جان خود را از دست دادند.

خیز پنجم کرونا از ابتدای تیر ماه از جنوب کشور به مرکز کشور آغاز شد.

در حال حاضر ۳۵۹ شهرستان قرمز، ۵۹ شهرستان نارنجی و ۳۰ شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند و هیچ شهری در شرایط آبی نیست.

امدادرسانی به ۲۴۳ نفر و انتقال ۱۷۴ مصدوم در ۷۲ ساعت گذشته کشور

 معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر از امدادرسانی به ۲۴۳ نفر و انتقال ۱۷۴ مصدوم حوادث به مراکز درمانی در ۷۲ ساعت گذشته خبر داد.

محمدباقر محمدی با اعلام گزارش عملیات امدادونجات طی ٧٢ ساعت گذشته در سراسر کشور گفت: امدادگران جمعیت در این مدت ۲۶۸ حادثه را پوشش امدادی دادند.

وی با بیان اینکه ۲۴۳ نفر طی این ماموریت ها، خدمات امدادی دریافت کرده اند، افزود: با تلاش امدادگران جمعیت ۱۸۴ نفر نجات یافته، ۱۷۴ نفر به مراکز درمانی منتقل و ۵۴ مصدوم نیز خدمات درمان سرپایی دریافت کردند.

به گفته معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر؛ طی ۷۲ ساعت گذشته امدادگران جمعیت در ۲۹ عملیات رهاسازی مشارکت داشتند که توانستند ۱۵ مصدوم سوانح ترافیکی را رهاسازی کنند.

کد خبر: 25008

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 4 =