تمرین‌هایی برای مراقبه در «ابرهای ندانستن»

کتاب «ابرهای ندانستن» به همراه کتاب اندرز سر به مهر که به تازگی منتشر شده، مجموعه‌ای از نامه‌های یک مراد به مریدی در باب مراقبه است.

به گزارش آتیه آنلاین، کتاب ابرهای ندانستن به همراه کتاب اندرز سر به مهر به کوشش کارمن آسویدو بوچر و ترجمۀ صبا ثابتی که به تازگی از سوی انتشارت ققنوس در اختیار علاقمندان به کتاب قرار گرفته است.

ابرهای ندانستن و اندرز سر به مهر مجموعه‌ای از نامه‌های مرادی به مریدش در باب مراقبه است.

نویسندهٔ ناشناس این اثر مراقبه را روشی برای تعالی روح می‌داند و با تمرینات روحانی عملی «ابر ندانستن» و «ابر فراموشی» ما را در یافتن راه خویش به سوی خداوند و متحد ساختن جان خویش با او-که تنها با عشق ورزیدن به ذات او و نه به واسطهٔ اندیشه حاصل می‌شود-هدایت می‌کند.

این اثر در نیمهٔ دوم قرن چهاردهم میلادی، در دوران رعب‌آور حکومت کلیسا، جنگ وتبعیض اجتماعی، و بیماری همه‌گیر و کشندهٔ طاعون به رشتهٔ تحریر درآمد و پس از آن بارها مترجمان و زبان‌شناسان مختلف آن را ویرایش و بازنویسی کردند.

سادگی، گیرایی و حقیقت مستتر در این اثر آن را به یکی از مهم‌ترین آثار کلاسیک نیایشی تبدیل کرده است.

این اثر اصیل و چندلایه، فارغ از زمان و مذهب خواننده، او را به درک نظری و عملی مراقبه می‌رساند و مراقبه بار دیگر ما را به خودمان، به خداوند و به دیگران پیوند می‌دهد.

در بخشی از این کتاب آمده است:

پس اگر می خواهید تاب آورید و به گناه نیفتید، هرگز هدف خویش را واننهید و نگذارید هیچ چیز اشتیاقتان به خداوند را از شما بگیرد. هیچ گاه از ضربه زدن به نیزه برنده عشق خویش بدان ابر ندانستن که بین شما و خداوند است دست نکشید. تحت هرشرایطی و بی اعتنا به آنچه اتفاق می افتد، ادامه دهید. عمل مراقبه تنها چیزی است که اساس و ریشه گناه را از بین می برد.

هرچقدر روزه بگیرید، هرچقدر شب زنده داری کنید، هرچقدر سحرخیز باشید، هرچقدر تختخوابتان سخت باشد یا هر قدر لباس خوابتان زبر باشد، این خودمهاری ها کمک چندانی به شما نمی کند. حتی چنانچه مجاز بودید (که نیستید) چشمانتان را بیرون آورید، زبانتان را ببرید، سوراخ بینی و گوش هایتان را ببندید، اندام خصوصی تان را ببرید یا به طرق دیگر بر جسم خود درد و رنج تحمیل کنید، اینها شما را در غلبه بر توانتان برای ارتکاب گناه یاری نمی رساند (ص. ۸۴). 

ابرهای ندانستن به همراه کتاب اندرز سر به مهر به کوشش کارمن آسویدو بوچر، ترجمۀ صبا ثابتی در ۹۹۰ نسخه و ۳۳۵ صفحه به تازگی از سوی انتشارت ققنوس روانه بازار کتاب شده است.

کد خبر: 26378

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 3 =