ضرورت توسعه بازار آنلاین و اقتصاد دیجیتال در کشور

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: استفاده از خدمات آنلاین و مجازی بخش بزرگی از مشکلات مردم در شرایط فعلی که با محدودیت‌های کرونایی روبرو هستیم، حل کرده است.

حجت‌الله فیروزی؛ عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با آتیه آنلاین در خصوص کسب و کارهای مجازی در کشور با اشاره به توسعه کسب و کارهای مجازی گفت: استفاده از خدمات آنلاین و مجازی بخش بزرگی از مشکلات مردم در شرایط فعلی که با محدودیت های کرونایی روبرو هستیم، حل کرده است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به ظرفیت خوب اقتصاد دیجیتال در کشور ادامه داد: باید با توجه به رشد کم‌نظیر تعداد مشتریان اینترنت و کاربران موبایل از چنین ظرفیتی برای حل چالش‌هایی مثل بیماری کرونا یا مشکلات اقتصادی و اشتغال بهره ببریم.

وی عنوان کرد: دولت باید در افزایش سهم بازار آنلاین نسبت به بازار آفلاین و توسعه اقتصاد دیجیتال همت بیشتری داشته باشد زیرا نسبت به سایر کشورهای جهان این میزان موجود در ایران رشد چندانی نداشته است. در کشورهای در حال توسعه مشابه یا همسایه ما مثل ترکیه سهم بازار آنلاین نسبت به بازار آفلاین به اندازه قابل توجهی بیشتر است. 

فیروزی بیان کرد: یکی ضروریات این حوزه توجه و راه‌اندازی چندین پلتفرم فروشگاهی آنلاین بزرگ در کشور است تا هم عدد ۳ درصدی سهم بازار آنلاین نسبت به کل بازار را افزایش داده و همچنین با ایجاد رقابت کیفیت خدمات این حوزه را ارتقا دهیم.

 وی گفت: در راستای حمایت از تولید داخلی و تولیدکنندگان‌مان، باید شبکه هایی برای عرصه و فروش ایجاد شود که البته طبق گزارش هایی که به دست ما رسیده، نشان میدهد که در فروشگاه های آنلاین سهم زیادی از آن تولیدات داخلی و کالای ایرانی است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به ظرفیت بزرگ اقتصاد دیجیتال در کارآفرینی خاطرنشان کرد: زمانیکه یک فروشگاه آنلاین بزرگ و ملی می‌تواند در اشتغالزایی مستقیم نزدیک به ۹ هزار نفر را در ۵۰۰ نوع شغل مشغول به کار کند، یا برای ۱۵۰ هزار کسب و کار دیگر زیرساخت ایجاد کند، نشان‌دهنده ظرفیت بالا در این حوزه است.

کد خبر: 26719

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 5 =