خدمات بهزیستی به 16 هزار خانوار چندقلوی تحت پوشش

مدیرکل توانمندسازی زنان و خانواده بهزیستی کشور در تبیین و تشریح ارائه خدمات به خانواده‌های دارای فرزند چندقلو، گفت: این سازمان به ۱۶ هزار ۱۷۵ هزار خانوار چندقلو خدمات ارائه می‌دهد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از  ایرنا، فاطمه عباسی افزود: با توجه به بعد خانوار در سال ۱۴۰۰، مستمری از ۹۰۰ هزار تومان تا یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه بهزیستی در راستای سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در بخش جمعیت و همچنین سیاست‌های تشویقی فرزندآوری خدماتی را به خانواده‌های چندقلو ارائه می‌دهد، افزود: از ۱۶ هزار ۱۷۵ هزار خانوار چندقلو تحت پوشش بهزیستی،  تعداد ۴ هزار و ۶۴۵ خانوار دارای فرزند ۳ قلو به بالا هستند و ۱۱ هزار و ۵۳۰ خانوار دارای فرزند ۲ قلو هستند.

وی با اشاره به شرایط دریافت خدمات بهزیستی ویژه خانوارهای چندقلو، گفت: با توجه به محدودیت اعتبارات برای خانواده‌های ۲ قلو تنها به دهک‌های یک تا سه درآمدی خدمات ارائه می‌شود اما خانوارهای سه قلو به بالا بدون محدودیت دهک درآمدی از خدمات بهره‌مند می‌شوند.

عباسی، پرداخت مستمری را یکی دیگر از خدمات به خانواده‌های دارای فرزند چندقلو برشمرد و گفت: خانوارهای دارای فرزند ۴ قلو به بالا با همکاری و مساعدت ستاد مسکن بهزیستی کشور و نهادهای دیگر در اولویت دریافت مسکن قرار می‌گیرند اما کمبود اعتبارات سبب پشت‌ نوبت قرار گرفتن تعدادی از خانوارهای ۲ قلو با دهک درآمدی ۴ تا ۷ شده است.

کد خبر: 27076

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 6 =