پنتاگون مانع دسترسی تیم بایدن به آژانس‌های جاسوسی می‌شود

دولت رئیس‌جمهوری آمریکا اجازه ملاقات اعضای تیم انتقالی برنده انتخابات نوامبر را با مقامات آژانس های اطلاعاتی آمریکا که تحت کنترل پنتاگون هستند، نمی‌دهد.

به گزارش آتیه‌انلاین، واشنگتن پست شامگاه گذشته (جمعه) گزارش داد که  دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری آمریکا اجازه ملاقات اعضای تیم انتقالی «جو بایدن»، برنده انتخابات نوامبر را با مقامات آژانس های اطلاعاتی آمریکا که تحت کنترل پنتاگون هستند، نمی‌دهد.

به گفته مقامات پیشین و کنونی آمریکا، این اقدام دولت ترامپ چشم انداز انتقال قدرت آرام در کشور را تضعیف می‌کند.

براساس این گزارش، کارشکنی‌های ترامپ در پنتاگون مانع تعامل تیم بایدن با رهبران آژانس امنیت ملی، آژانس اطلاعات دفاعی و سایر خدمات جاسوسی ارتش شده است.

به گفته مقامات آمریکا، برغم تصمیم اداره خدمات عمومی در ۲۳ نوامبر ‌برای صدور ملاقات آژانس‌های فدرال با نمایندگان جو بایدن، اما وزارت دفاع این هفته درخواست‌های تیم بایدن را رد کرد.

ممانعت از دسترسی تیم انتقالی توسط پنتاگون در حالی صورت می‌گیرد که مشاوران بایدن بیشتر این هفته را با ملاقات با مقامات دفتر مدیر اطلاعات ملی و سیا، آژانس‌هایی که بخشی از جامعه اطلاعاتی ایالات متحده به حساب می‌آیند اما مستقل از وزارت دفاع هستند، گذراندند.

دولت فدرال ایالات متحده آمریکا جو بایدن را به‌عنوان برنده ظاهری انتخابات ۳ نوامبر ‌به رسمیت شناخت و کار انتقال قدرت به‌طور رسمی آغاز شد.

این در حالی است که ترامپ در توئیتی اذعان کرد، زمان آن رسیده است تا اداره خدمات عمومی «آنچه را باید انجام شود، انجام دهد». وی این اقدام را در راستای منافع کشور برشمرد.

کد خبر: 2780

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 1 =