حل مشکلات اقتصادی کشور منوط به برجام است

عضو هیات رییسه کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس گفت: به دلیل وجود تحریم‌ها مجبوریم برخی از کالاها را تا ۵ برابر بیشتر از قیمت واقعی خریداری کنیم.

ذبیح الله اعظمی ساردویی در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین در خصوص مشکلات موجود در حوزه کالاهای اساسی، اظهار کرد: مجلس یازدهم با شعار حل مشکلات معیشتی مردم روی کار آمد اما در عمل موفق نبود و این ناتوانی دلایل مختلفی دارد. یکی از مهم این دلایل کاهش بارندگی به صورت محسوس است که طی ۵۰ سال اخیر بی سابقه بود و بالطبع تولید محصولات مختلفی مانند گندم را کاهش داد.

وی افزود: برداشت بی رویه از منابع آبی زیر زمینی، علاوه بر اینکه کیفیت آب‌های زیرزمینی را کاهش می‌دهد به اراضی حاصل خیز کشاورزی نیز آسیب می‌زند واین آسیب‌ به به معنی از بین رفتن حوزه امنیت غذایی کشور است.

عضو هیات رییسه کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس ادامه داد: با وجود مشکلات بین‌المللی، مشکلات معیشتی مردم حل نخواهد شد به دلیل وجود تحریم‌ها مجبوریم برخی  از کالاها را تا ۵ برابر بیشتر از قیمت واقعی خریداری کنیم. در صورتی که می‌توان با رایزنی و تعامل با دنیا این مشکلات را می‌توان حل کرد.

اعظمی تصریح کرد: بنابراین مسئولین و مردم باید تشخیص دهند که برجام به نفع جمهوری اسلامی ایران است که می‌توانیم با حفظ منافع ملی این مساله را خاتمه دهیم.

عضو هیات رییسه کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: قطعا یکی از راه‌حل‌های دولت بر روی کاغذ، مساله برجام است ولی دولت باید اقدامات اساسی خود را عملیاتی کند چرا که در غیر این صورت بهبود وضعیت اقتصادی و تامین کالاهای اساسی مردم بسیار دشوار خواهد بود.

کد خبر: 27809

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 12 =