صاحبان ایده حمایت می‌شوند

رییس پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی جهاد دانشگاهی گفت: کشور ما دارای استعدادهای ناشناخته‌ای در زمینه علم و فناوری است که در صورت ارائه ایده مورد حمایت همه جانبه قرار می گیرند.

به کزارش آتیه آنلاین از ایرانا، محمد حسین ایمانی در آیین اختتامیه جشنواره ایده های برتر فناوری های نرم و صنایع خلاق فرهنگی افزود: با توجه به عمر سه ساله راه اندازی شورای پارک علوم و فناوری های نرم تاکنون به پیشرفت های بسیار خوبی دست یافته ایم.

وی با بیان اینکه به طور معمول مراجعه کنندگان به پارک ها دارای ایده هستند اما ناشناخته می مانند، اظهار داشت: یکی از اهداف برگزاری این جشنواره شناسایی افراد دارای ایده و ناشناخته است.

ایمانی با تاکید بر اینکه در عصر جدید باید آمادگی لازم را داشته باشیم که در بحث شناسایی استعدادهای دارای ایده به عنوان یک ساختار به آینده نگاه کنیم، گفت: برای این عرصه نیازمند راه اندازی یک بانک معتبر از ایده پردازان فرهنگی هستیم که در صورت مراجعه به این سامانه اطلاعات لازم به راحتی در دسترس قرار گیرد.

رییس پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی جهاد دانشگاهی اظهار داشت: در حوزه استعدادها و برخورداری از استعدادها جزو کشورهای برتر دنیا هستیم اما باید مباحث مطرح شده را به فعل درآورده تا بتوانیم حرفی برای گفتن داشته باشیم.

ایمانی گفت: در واقع مسوولیت اصلی صندوق نوآوری و شکوفایی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری حمایت از شرکت های دانش بنیان است که مورد حمایت قرار خواهند گرفت.

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز در این آیین گفت: هم اکنون ۶۳۰۰ شرکت دانش بنیان در حال فعالیت در کشور داریم.

سیاوش ملکی فر اظهار داشت: از مهمترین وظایف صندوق حمایت از شرکت های دانش بنیان است. در واقع با برقراری ارتباط با این شرکت ها و شتاب دهندگان به دنبال شناسایی استعدادهای گمنام هستیم.

در خاتمه این جشنواره از ۲۶ نفر از داوران و منتخبان با اهدای لوح و تندیس جشنواره قدردانی شد.

همچنین بر اساس اعلام نتایج داوری جشنواره ایده های برتر فناوری های نرم و صنایع فرهنگی،  ۳۱ اثر به عنوان ایده های برتر صنایع فرهنگی در ۱۳ رشته شناخته شد.

پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی در راستای بهره برداری مناسب از منابع غنی صنایع فرهنگی در راستای ایجاد فرصت های رشد و توسعه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی، اقدام به تجمیع ایده ها در زنجیره ارزش صنایع خلاق فرهنگی و فناوری های نرم در قالب جشنواره «ایده های برتر فناوری های نرم و صنایع فرهنگی» کرده است تا با شناسایی ایده های خلاقانه و حمایت از آن ها، بستری برای توسعه اکوسیستم صنایع خلاق فرهنگی فراهم کند.

تمام ایده‌ ها بر اساس معیارهای نوآوری، درجه‌ پختگی، امکان تولید، ارزش افزوده اقتصادی، فراگیری استفاده در جامعه، درجه‌ رفع مشکلات جامعه و امکان ارائه در صحنه‌ جهانی مورد ارزیابی قرار گرفت و نظرسنجی و رتبه‌ بندی داوران جشنواره، متشکل از متخصصان کارآفرینی و صنایع فرهنگی، قرارگرفته که در نهایت ۳۱ طرح در ۱۳ رشته انتخاب شدند.

از مجموع ۵۲۰ ایده دریافت شده از سوی دبیرخانه، پس از بررسی های اولیه ۴۱۵ ایده در ۱۳ رشته برای داوران تخصصی ارسال شد که در نهایت ۱۷۰ ایده به مرحله پایانی راه یافتند که از بین آن ها ۳۱ ایده به عنوان ایده های برتر انتخاب شدند.

کد خبر: 28114

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 13 =