جزییات کمک ۲۵ میلیاردی بنیاد مستضعفان به مددجویان بهزیستی

رئیس سازمان بهزیستی کشور در خصوص کمک بنیاد مستضعفان به ۵۰ هزار فرد دارای معلولیت مقیم مراکز برای اقلام بهداشتی و ۵۰ هزار خانواده تحت پوشش توضیحاتی ارائه کرد.  

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایسنا،  وحید قبادی دانا در خصوص اختصاص ۲۰ میلیارد کمک بنیاد مستضعفان به ۵۰ هزار فرد دارای معلولیت مقیم مراکز برای اقلام بهداشتی و ۵۰ هزار خانواده تحت پوشش گفت: با کمک بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی که در روزهای گذشته ۲۵میلیارد تومان را برای کمک به جامعه هدف سازمان بهزیستی اختصاص داده بود، توانستیم این مبلغ را به دو برنامه اختصاص دهیم؛ برای حدود ۵۰ هزار فرد دارای معلولیتی که در مراکز نگهداری شبانه روزی معلولان و سالمندان در سراسر کشور نگهداری می‌شوند مبلغ سرانه هر نفر ۱۰۰ هزار تومان برای اقلام بهداشتی و پیشگیری از کرونا اختصاص داده شد که بر روی کارت بانکی مراکز خیریه نگهداری شارژ شد و مجموعا مبلغ ۵ میلیاردتومان را شامل شد.  

وی افزود: همچنین برای ۵۰ هزار خانوار تحت پوشش سازمان بهزیستی که درخواست کمک از سازمان کرده بودند به هر خانوار مبلغ ۴۰۰ هزارتومان (در مجموع مبلغ ۲۰ میلیاردتومان) بر روی کارت بانکی این افراد با پوشش افرادی که این درخواست را داشتند اختصاص دادیم.  

قبادی دانا ادامه داد: البته نیاز جامعه هدف سازمان بهزیستی بیش از اینهاست و ما در شرایطی هستیم که حدود یک میلیون و ۶۰۰ هزار فرد دارای معلولیت تحت پوشش سازمان بهزیستی است و همچنین یک میلیون و ۸۰ هزار خانوار مددجوی سازمان بهزیستی تحت پوشش دریافت مستمری ماهانه هستند.

به گفته قبادی دانا، باتوجه به شرایط سخت اقتصادی و شرایط ایجاد شده در اثر کرونا، کمکهای دولتی و غیردولتی توسط سایر دستگاهها، سازمانها و مجموعه ها می تواند شرایط سختی که برای جامعه هدف سازمان بهزیستی وجود دارد را تا حد محدودی بهبود ببخشد.  

وی بیان کرد: همانطور که مقام معظم رهبری در روز جهانی افراد دارای معلولیت فرمودند که مسئول حقیقی کمک به معلولان فقط سازمان بهزیستی نیست بلکه همه مردم بخشهای دولتی و غیردولتی و سازمانهای انقلابی هستند، امید است که شاهد ادامه کمکهای مجموعه هایی مانند بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی و سایر دستگاهها در این زمینه باشیم.

کد خبر: 28289

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 2 =