تشدید افسردگی سالمندان در ایام کرونایی

رییس دبیرخانه شورای ملی سالمندان کشور گفت: مطالعه آماری در خصوص بررسی تاثیر کرونا بر سلامت جسمی و روانی سالمندان در حیطه وزارت بهداشت و پژوهشکده مرکز آمار است اما اگر این همه‌گیری افسردگی و تنش‌های درونی سالمندان را تشدید کرده باشد، دور از ذهن نیست.

حسام‌الدین علامه در گفت وگو با آتیه‌آنلاین با اشاره به تاثیر محدودیت‌های ایجاد شده در ایام کرونا بر تشدید افسردگی در سالمندان گفت: اینکه آیا وزارت بهداشت در این زمینه مطالعه و پیمایش آماری انجام داده است اطلاعی ندارم اما پژوهشکده مرکز آمار در این حوزه مطالعه و تحقیقی انجام داده است اما در هر صورت  با توجه به اینکه سالمندان به عنوان یکی از اصلی ترین گروه سنی در معرض ابتلای به کرونا بیشتر در عوارض ابتلا هستند.

وی افزود: طبیعی است که بیش از دیگران به توصیه مقامات حوزه سلامت گوش فرادهند و با خانه نشینی بیشتر، سطح مشارکت اجتماعی و رفت و آمدهایشان را کاهش دهند.

رییس دبیرخانه شورای ملی سالمندان کشور ادامه داد: بنابراین احتیاط های بیش از حد و بعضا ترس القایی از سمت جامعه باعث می‌شود سلامت روان یک سالمند بهم بریزد. 

علامه در بیان راهکارهای موثر در کاهش تبعات کرونا بر سالمندان گفت: انجام خریدهای ضروری مانند نیازهای دارویی، پرداخت قبوض به صورت اینترنتی یا تامین مایحتاج روزانه به صورت کلی، از جمله اقدامات همدلانه و مسوولانه ما برای سالمندان عزیز است و توصیه مهم دیگر این است که تماس تلفنی و تصویری با سالمندان بیش از گذشته جزو برنامه‌های مستمر خانواده‌ها و حتی گروه‌های داوطلب قرار بگیرد که با برآورده شدن بخشی از نیازهای روحی و روانی شان ، سطح آرامش آنها افزایش یابد.

کد خبر: 28304

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 5 =