تعلیق اردوها تا اعلام زمان پیکار آسیایی 2021

تداوم اردوهای تیم ملی وزنه‌برداری به دلیل احتمال تغییر زمان و مکان مسابقات قهرمانی آسیا متوقف شده است.

مدتی قبل ملی‌پوشان وزنه‌برداری پس از وقفه‌ای طولانی و دوری از اردوها به دلیل منتفی شدن مسابقات و شیوع ویروس کرونا، بار دیگر با رعایت تمام و کمال پروتکل‌های بهداشتی وارد اردو شدند.

حافظ قشقایی، حسین سلطانی، محمد زارعی، علی میری، صالح چراغی، کیانوش رستمی، سهراب مرادی، رسول معتمدی، سیدایوب موسوی، علی هاشمی، کیا قدمی و علی داودی، ملی‌پوشانی بودند که توسط محمدحسین برخواه، سرمربی تیم ملی به این اردو دعوت شدند. اردویی که به منظور آمادگی وزنه‌برداران برای حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیا  که به نوعی گزینشی بازی‌های المپیک 2021 توکیو نیز به شمار می‌رفت، آغاز شد. مجموعه ورزشی آزادی میزبان این مرحله از اردو بود و در ابتدا مقرر شده بود که این اردو به مدت چهل روز ادامه داشته باشد اما تغییر و تحولات احتمالی در برگزاری مسابقات قهرمانی آسیا موجب شد برنامه ریزی های تیم  ملی نیز تحت شعاع قرار گیرد و زودتر از موعد مشخص شده، تعطیل شود.

شنیده‌ها حاکی از این است که پس از تعطیلی زودتر از موعد اردوهای تیم ملی و برگزار لیگ وزنه برداری، مدیران و عوامل تیم ملی باید منتظر بمانند و پس از اعلام زمان و مکان دقیق مسابقات قهرمانی آسیا، برای برگزاری مجدد اردوهای تیم ملی و دعوت از ملی پوشان تصمیم گیری کنند.

**چالش سخت پیش روی کیانوش رستمی

نکته جالب توجه اردوی تازه ملی پشان وزرنه برداری غیبت وزنه بردار مشهور و قدرتمند تیم ملی یعنی «کیانوش رستمی» بود. پسر کرمانشاهی وزنه برداری ایران که این بار هم مانند دوره قبل تصمیم دارد انفرادی تمرین کند و به زعم خودش این سبک تمرین به دور از حضور اردوی گروهی برایش مفیدتر است.  هرچند کیانوش رستمی در مدت اخیر نتوانسته درخشش سال‌های پیش خود را تکرار کند و ناکامی‌های متعددی داشت و گاهی عملکرد ناامیدانه‌اش در برخی تورنمنت‌ها این نگرانی را در جامعه وزنه برداری ایجاد کرده است که آیا رستمی می‌تواند در المپیک درخشش دور قبل خود را تکرار کند. از طرفی «سهراب مرادی»، که جدی ترین رقیب رستمی در ایران است در تلاش بسیار است که بتواند ورودی المپیک را از آن خود کند. سهراب مرادی در دسته 96 کیلوگرم پس از سپری کردن دوره نقاهت جراحی روی کتف و کمر آسیب‌دیده‌اش، حالا با قدرت روی تخته وزنه‌برداری حاضر شده و با حضور در اردوی آماده‌سازی تهران، ثابت کرده که از نظر آمادگی رکوردی و انگیزشی آرام آرام به شرایط ایده‌آل قبل از مصدومیتش بازمی‌گردد. این موضوع کار را برای کیانوش رستمی سخت خواهد کرد.

** جنگ چین و ازبکستان برای تصاحب میزبانی!

 در ابتدا اینطور به نظر می‌رسید که شیوع ویروس کرونا، تنها زمان مسابقات قهرمانی وزنه برداری آسیا را تغییر دهد و میزبانی کماکان به ازبکستان تعلق داشته باشد. اما این اتفاق رخ نداد و کم کم صحبت‌هایی مبنی بر اینکه ازبکستان میزبانی مسابقات را بر عهده نخواهد داشت و باید منتظر اعلام میزبان جدید باشیم، به میان آمد.

البته در سایت رسمی فدراسیون جهانی وزنه‌برداری هنوز نام کشور ازبکستان و شهر تاشکند به عنوان میزبان مسابقات آسیایی بزرگسالان در اسفندماه جاری (سال 2021 میلادی) ثبت شده است اما آخرین شنیده‌ها حاکی از آن است که اگر شرایط بحرانی دنیا به واسطه شیوع ویروس کرونا تا زمان اعلام شده کمرنگ‌تر از وضعیت فعلی نشود، به احتمال فراوان چینی‌ها که در بحث کنترل این ویروس شرایطی به مراتب بهتر نسبت به ازبکستانی‌ها دارند، برای تغییر محل و زمان برگزاری مسابقات قهرمانی آسیا آماده پذیرش میزبانی و برگزاری این مسابقات مهم و سرنوشت‌ساز هستند.

هرچند فدراسیون جهانی وزنه‌برداری و کنفدراسیون وزنه‌برداری آسیا برای تغییر مکان و زمان این مسابقات به نتیجه قطعی نرسیده‌اند و هنور تاشکند ازبکستان در اسفندماه جاری مسئول و میزبان برگزاری این دوره از مسابقات قهرمانی آسیا است اما باید منتظر ماند و دید که هیأت رئیسه کنفدراسیون آسیا و فدراسیون جهانی برای برگزاری این مسابقات به چه نتیجه‌ای می‌رسند.

برای همین است که مشخص نبودن صد درصدی و قطعی زمان و میزبان برگزاری مسابقات آسیایی پیش رو در سال 2021، کادرفنی تیم ملی وزنه‌برداری و مسئولین فدراسیون را بر آن داشته تا مرحله بعدی دور دوم اردوی آماده‌سازی تیم ملی وزنه‌برداری را منوط کند به قطعی شدن زمان و مکان برگزاری مسابقات قهرمانی آسیا.

مسابقات قهرمانی آسیا برای ملی‌پوشان وزنه برداری بسیار حائز اهمیت است. چرا که برای کسب سهمیه المپیک نیاز به درخشش و کسب سکو در این رقابت‌ها دارند. در واقع حضور موفق و کسب امتیاز در این مسابقات است که می‌تواند بلیت المپیک را برای وزنه برداران به ارمغان بیاورد. کیانوش رستمی و سهراب مرادی از جمله امیدهای تیم ملی وزنه برداری در پیکارهای آسیایی و در ادامه آن مسابقات المپیک هستند. برگزاری منظم اردوها و برنامه ریزی دقیق برای این ورزشکاران و البته دیگر ملی‌پوشان بسیار حائز اهمیت است.

کد خبر: 2843

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 1 =