بیمه شدگان خراسان جنوبی از خدمات غیرحضوری تامین اجتماعی استفاده کنند

درچهارمین هفته از اجرای طرح ۳۰۷۰، علیرضا محمدی مدیرکل تأمین اجتماعی خراسان جنوبی خدمات قابل ارائه در آن را تشریح کرد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، علیرضا محمدی با اشاره به وضعیت شیوع بیماری کرونا و لزوم برنامه‌ریزی به ‌منظور ارایه خدمات غیرحضوری به مردم، حذف مراجعات حضوری مخاطبان برای دریافت خدمات را از برنامه‌های مهم سازمان تامین اجتماعی در این  استان برشمرد.

وی اضافه کرد: بر همین اساس ۳۰ خدمت مهم و پرمخاطب تامین اجتماعی استان خراسان جنوبی از طریق سامانه خدمات غیرحضوری به نشانی eservices.tamin.ir قابل ‌ارائه است.

وی با بیان این‌که مرکز ارتباطات مردمی سازمان تامین اجتماعی به شماره ۱۴۲۰ نیز آماده ارائه خدمات راهنمایی و مشاوره به مردم است، خاطرنشان کرد: تمام این زیرساخت‌ها به ‌منظور حفظ سلامتی مردم و مخاطبان تامین اجتماعی آماده شده و دیگر برای دریافت خدمات ۳۰ گانه نیاز به مراجعه حضوری نیست.

محمدی تاکید کرد: کارفرمایان، بیمه شدگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی می‌توانند بدون خروج از منزل، هم از طریق سامانه خدمات غیرحضوری به نشانی eservices.tamin.ir و هم از طریق سامانه تلفنی ۱۴۲۰ تمام درخواست‌های خود را از تامین اجتماعی به ثبت برسانند و پیگیری کنند.

وی افزود: براساس این طرح، دوشنبه هر هفته یک سرویس غیرحضوری و نوین، به بیمه‌شدگان و مخاطبان سازمان تامین اجتماعی ارائه می‌شود.

وی با بیان این‌که تا کنون  ۹خدمت  از جمله پرداخت هدیه ازدواج و ثبت خاتمه کفالت فرزندان اناث، ابلاغ غیر حضوری احکام مطالباتی، ابلاغ مفاصا حساب ماده ۳۸ تأمین اجتماعی، استعلام وضعیت دریافت مستمری، استعلام وضعیت بیمه ای بیمه شدگان، ثبت نام غیر حضوری افراد تبعی توسط  بیمه شده اصلی، درخواست تکمیل سوابق حق بیمه به صورت کسری از ماه و انعقاد قرارداد بیمه اختیاری  از ابتدای اجرای این، عملیاتی شد گفت: تا پایان بهمن ماه جاری، با راه اندازی ۳۰ سرویس کاملا غیرحضوری، ۷۰درصد مراجعات به شعب تامین اجتماعی حذف و بر همین اساس این طرح، ۳۰۷۰ نامگذاری شده است

کد خبر: 2907

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 4 =